TELE - Går inte att nå Service och Support-numret från Varberg, Kungsbacka och vissa ankn i Halmstad
IT/Telefoni
2021-11-11 08:00
2021-11-11 12:00
1
För tillfället är det störningar när man ringer till 010-4761900 samt vissa andra supportnummer från anknytningar i Varberg, Kungsbacka och delar av Halmstad. Om du upplever störningar så ring från en tillgänglig mobiltelefon för att komma fram alternativt ring till telefonisterna för hjälp att bli kopplad.
Felsökning pågår av leverantör.
Uppdatering 1:
Driftstörning - 1177 Vårdguiden på telefon
IT/Telefoni
2021-11-10 13:25
2021-11-10 14:15
Personer som ringer 1177 kommer för tillfället inte fram.
Felsökning pågår.
Driftavbrott: Trådlösa nätverket
IT/Telefoni
2021-11-09 22:30
2021-11-10 00:00
Omfattning:
Underhållsarbete/uppdatering av det trådlösa nätverket.
Gäller samtliga trådlösa nätverk/SSID inom Region Halland. (RHWLAN, RHMOBIL, LTWTP, RH_philips samt Region Halland Guest).
Påverkan:
Det trådlösa nätverket kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.
Arbetet påverkar all utrustning som kommunicerar via trådlösa nätverket.
Exempel på funktioner som påverkas.
Philips patientövervakning HIA (5C): Trådlös överföring X3or
Care event Ascom MYCO2
POC-datorer
Mobila RTG
EKG-maskiner som går trådlöst
Enkät-plattor
Logbuch patienttransport
Medicinvagnar
Gästnätverket (Region Halland Guest)
Starttid:
2021-11-09 kl. 22:30
Sluttid:
2021-11-10 kl. 00:00
Kontaktperson:
Magnus Gabrielsson, IT-Service, 0730936541
Uppgradering - SITHS
IT/Telefoni
2021-11-09 20:00
2021-11-09 23:59
Omfattning:
Inera utför underhållsarbete på servrar och databaser.
Påverkan:
Det kommer inte vara möjligt att utfärda nya reservkort då både SITHS admin och Mina sidor inte är tillgängliga.
Starttid:
2021-11-09 kl. 20:00
Sluttid:
2021-11-09 kl. 23:59
Kontaktperson:
Magnus Öberg, Ansvarig utgivare SITHS, 035-134835
Hallandskatalogen - sporadiska avbrott (Uppdaterad 10/11 kl. 11:30)
IT/Telefoni
2021-11-09 13:30
2021-11-10 17:00
UPPDATERAD 5/11 KL 09:30 - TELE - störningar i telefoni
IT/Telefoni
2021-11-05 08:00
2021-11-05 13:00
Servicefönster - MittVaccin
IT/Telefoni
2021-11-04 20:30
2021-11-05 00:00
Omfattning:
Planerat servicefönster för MittVaccin.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt.
Onlinebokningen påverkas inte under servicefönstret.
Starttid:
2021-11-04 kl. 20:30
Sluttid:
2021-11-05 kl. 00:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2021-11-03 22:30
2021-11-04 02:00
Den 3/11–2021 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 47. Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information
kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS mfl kan nås
ca 01:30 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 02:00 - VAS produktion startas - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt. Resterande tester pågår i ca 30 minuter för att säkerställa all funktionalitet.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS.
Det går också att öppna t ex: NCS, Aweria och Medspeech från VAS läskopia.
För mer information om påverkan vid läsläge se: Guide för VAS läsläge
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt
kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 3/11-2021.
Starttid:
2021-11-03 kl. 22:30
Sluttid:
2021-11-04 ca. 02:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftavbrott - Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2021-11-03 12:00
2021-11-03 13:30
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service.
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2021-11-03 kl. 12:00
Sluttid:
2021-11-03 kl. 13:30
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Planerat driftavbrott - Hallandskatalogen - KLART
IT/Telefoni
2021-11-03 09:00
2021-11-03 16:00
2021-11-03 kl. 14:45: Hallandskatalogen är nu åter tillgänglig.
----
Omfattning:
Hallandskatalogen samt synkar mot HSA-katalogen och Region Hallands nätverks-AD stängs ner för planerat underhåll/produktionssättning av ny/förändrad funktionalitet.
Påverkan:
Kataloguppdaterare kan inte logga in i katalogen under tiden för avbrottet.
Brådskande ändringar som inte kan vänta anmäls till Servicedesk för manuell hantering.
Befintliga uppgifter i HSA-katalogen, nätverks-AD eller andra system som använder information från Hallandskatalogen eller HSA påverkas inte (undantaget Internkatalogen på Region Hallands intranät).
Starttid:
2021-11-03 kl. 09:00
Sluttid:
2021-11-03 kl. 17:00
Kontaktperson:
Karoline Koinberg, Verksamhetsstöd och applikationer, (010-47) 61909