Extrainsatt Servicefönster Tjänsteplattformen
IT/Telefoni
2020-09-28 15:00
2020-09-28 17:00
Omfattning
Ett extrainsatt servicefönster är planerat av leverantör för den nationella tjänsteplattformen.
Påverkan
Det kan uppstå störningar i nationella tjänster såsom NPÖ, Webcert och Webbtidbok mfl.
Starttid:
2020-09-28 kl. 15:00
Sluttid:
2020-09-28 kl. 17:00
Driftstörning - Visiba Care
IT/Telefoni
2020-09-28 14:48
2020-09-29 10:00
Just nu har Visiba Care en driftstörning i deras eid-tjänst.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - 1177 Vårdguiden
IT/Telefoni
2020-09-28 11:00
2020-09-28 16:00
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - SITHS
IT/Telefoni
2020-09-28 10:55
2020-09-28 13:40
Omfattning:
SITHS
Certifikatshantering via mina sidor
Påverkan:
Det fungerar för tillfället inte att uppgradera SITHS-kort eller att ladda ner certifikat till reservkort.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstopp - Lifecare
IT/Telefoni
2020-09-28 09:00
2020-09-28 09:15
Kort avbrott på grund av omstart.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Lifecare
IT/Telefoni
2020-09-24 19:00
2020-09-24 20:00
Omfattning:
Lifecare
Påverkan:
Driftstopp pga att leverantören lägger på en ny leverans till Lifecare.
Starttid:
2020-09-24 kl. 19:00
Sluttid:
2020-09-24 kl. 20:00
Kontaktperson:
Helena Nord, 035-174394
Servicefönster - Ny release av NPÖ
IT/Telefoni
2020-09-24 08:00
2020-09-24 10:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för driftsättning av ny release av NPÖ (version 3.9).
Påverkan:
Under servicefönstret kommer det att förekomma störningar i tjänsten.
Starttid:
2020-09-24 kl. 08:00
Sluttid:
2020-09-24 kl. 10:00
Driftstörning Journalia-AK - patient saknas på ansvarig vårdenhet
IT/Telefoni
2020-09-24 08:00
2020-09-28 17:00
https://vardgivare.regionhalland.se/nyheter/atgardat-problem-med-saknad-eller-felaktig-patientdata-journalia-ak/
Omfattning:
Ansvarig vårdenhet kan sakna patienter eller patientdata i Journalia-AK som enheten ansvarar för. Felet är identifierat och leverantören arbetar på en lösning
Om ni upptäcker på vårdenheten att ni saknar patienter eller patientdata kontakta IT Läkemedelssupport innan ytterligare åtgärder görs.
IT Läkemedelssupport 010 – 4761900. Välj Servicedesk IT/Telefoni, därefter får ni valet Läkemedel.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning e-brev från Journalia-AK
IT/Telefoni
2020-09-24 08:00
2020-09-25 17:00
Omfattning:
Under måndag och tisdag har det inte skickats e-brev från Journalia-AK till berörda patienter. Felet är identifierat och åtgärdat under onsdagen. Patienter beräknas att få brev hem under torsdag alt fredag. Vid behov får enheten kontakta berörda patienter.
För mer information om att sända e-brev följ denna guide https://zero.comaround.com/link/209d8423a3f642f34f3108d859ee718a/. Observera att endast 1 postfil per dag och enhet bör skapas. Respektive enhet behöver upprätta egen lokal rutin för skapandet av 1 postfil per dag. Om flera filer skapas kan detta innebära att patienterna felaktigt erhåller flera likadana brev.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftavbrott - Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2020-09-23 12:00
2020-09-23 13:00
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2020-09-23 kl. 12:00
Sluttid:
2020-09-23 kl. 13:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293