Servicefönster 1177.se
IT/Telefoni
2020-05-12 22:00
2020-05-13 00:00
Omfattning:
Underhållsarbete är planerat av leverantör som bla omfattar kapacitetshöjande åtgärder för att hantera den ökade lasten.
Påverkan:
Tjänsterna kommer ej vara tillgängliga några minuter under servicefönstrets första del. Observera att det under hela servicefönstret finns en förhöjd risk för instabilitet eller andra oförutsedda driftstörningar.
Starttid:
2020-05-12 kl. 22:00
Sluttid:
2020-05-12 kl. 24:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, IT-Service, 0766-965747
Servicefönster - RGS Webb
IT/Telefoni
2020-05-12 22:00
2020-05-13 00:00
Omfattning:
Underhållsarbete är planerat av leverantör som bla omfattar kapacitetshöjande åtgärder för att hantera den ökade lasten.
Påverkan:
Tjänsterna kommer ej vara tillgängliga några minuter under servicefönstrets första del. Observera att det under hela servicefönstret finns en förhöjd risk för instabilitet eller andra oförutsedda driftstörningar.
Endast de kunder som har åtkomst till Rådgivningsstödet webb via internet kommer att drabbas av driftavbrottet. Rådgivningsstödet webb via Sjunet som används när man sitter på Region Hallands nät kommer att fungera som vanligt.
Starttid:
2020-05-12 kl. 22:00
Sluttid:
2020-05-12 kl. 24:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Planerat driftavbrott - Hallandskatalogen
IT/Telefoni
2020-05-12 09:00
2020-05-12 17:00
Klockan 17:00 - Hallandskatalogen är nu åter i drift som vanligt
---
Omfattning:
Hallandskatalogen samt synkar mot HSA-katalogen och nätverks-AD stängs ner för planerad produktionssättning av ny/förändrad funktionalitet.
Påverkan:
Kataloguppdaterare kan inte arbeta i katalogen under tiden för avbrottet.
Brådskande ändringar som inte kan vänta anmäls via ärende till Servicedesk.
Befintliga uppgifter i HSA-katalogen, nätverks-AD eller andra system som använder information från Hallandskatalogen eller HSA påverkas inte (undantaget Internkatalogen på Region Hallands intranät).
Starttid:
2020-05-12 kl. 09:00
Sluttid:
2020-05-12 kl. 19:00
Kontaktperson:
Karoline Koinberg, RGS Verksamhetsstöd IT, 010-4761909
Driftstörning - Lifecare inloggning
IT/Telefoni
2020-05-12 07:45
2020-05-12 08:22
Felsökning pågår hos leverantör.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Trådlöst nätverk på flera ställen inom regionen
IT/Telefoni
2020-05-11 15:20
2020-05-11 16:00
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott e-recept och Pascal
IT/Telefoni
2020-05-07 23:00
2020-05-08 07:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten utför tekniskt underhåll/prestandahöjande åtgärder inom sin tjänsteplattform.
Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal. Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.
Starttid:
2020-05-07 kl. 23:00
Sluttid:
2020-05-08 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Uppdaterad 08:15. Driftstörning - Nätverksförbindeleser i norra Halland
IT/Telefoni
2020-05-07 08:00
2020-05-08 08:15
Samtliga enheter har nu återfått nätverksförbindelse.
Följande enheter är utan nätverksförbindelse i nuläget.
Ungdomsmottagningen i Kungsbacka
Åsa VCTyvärr finns ingen prognos om när det kan vara löst
De flesta har nu återfått nätverksförbindelse.
Dock återstår Ungdomsmottagningen i Kungsbacka samt Vallda VC.
Driftstörning NPÖ-uthopp från VAS
IT/Telefoni
2020-05-07 01:00
2020-05-07 09:45
1
Efter nattens VAS-driftsättning så fungerar inte uthoppet till NPÖ från VAS. Felsökning pågår.
Uppdatering 1:
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-05-06 22:30
2020-05-07 01:25
Driftavbrott VAS
Den 6/5-2020 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 41. Det blir ett avbrott med läskopia. Möjlighet till information om innehållet i den nya versionen kommer att finnas i kompetensportalen, mer information kommer i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben inom kort.
Driftsättningen kan med kort varsel flyttas fram om pandemisituationen den 6/5 kräver det.
Tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 01:15 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:25 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas
Driftstoppsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av NCS utdelningslista inför stoppet se denna guide.
Starttid:
2020-05-06 kl. 22:30
Sluttid:
2020-05-07 ca. 01:25
Kontaktperson:
Karl Ingmansson, IT-Service, 035-2416493
Driftstörning - 1177 Personalverktyget
IT/Telefoni
2020-05-06 10:55
2020-05-06 11:21
Felsökning pågår hos leverantör.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00