Driftavbrott - Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2019-12-09 12:00
2019-12-09 13:00
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2019-12-09 kl. 12:00
Sluttid:
2019-12-09 kl. 13:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Uppd. Driftstörning - Webcert i VDI-miljön
IT/Telefoni
2019-12-06 11:00
2019-12-12 10:00
Uppdaterad 2019-12-11 15:35
Ny VDI-version kommer att driftsättas 12/12 kl. 07.30.
Är användaren inloggad vid uppgraderingen visas ett meddelande som ber användaren att logga ut. Utloggning ska då ske via "Start"-knappen.
Om användaren inte loggar ut kommer sessionen att avslutas, användaren "slängs ut". Efter inloggning i den nya versionen ska Webcert fungera normalt igen.
Vid problem efter uppgraderingen kontakta Servicedesk, 010 - 619 00
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdaterad 2019-12-09 12:47
Pågående intermittenta problem med att nå Webcert i VDI-miljö. Felsökningen fortsätter informationen kommer att uppdateras vartefter.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdaterad 2019-12-06 17:00
Pågående intermittenta problem med att nå Webcert i VDI-miljö. Problemet kommer inte kunna åtgärdas under helgen. Manuell hantering enligt driftstoppsrutin.
Informationen uppdateras måndag 9/12.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Just nu kan det uppstå störningar med sjukintygen för Webcert i VDI-miljön.
Följande felmeddelande visas:
"VAS integrationen Launcher har slutat att fungera"
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster - Webcert/intygstjänster
IT/Telefoni
2019-12-03 19:00
2019-12-03 23:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat för Intygstjänsters release 2019:4.
Påverkan:
Under servicefönstret går det inte att nå Webcert, Rehabstöd eller Intygsstatistik. Så fort releasen är installerad och verifierad kommer tjänsterna återöppnas, förutom Intygsstatistik som har servicefönster under en vecka.
Servicefönster - Intygsstatistik
IT/Telefoni
2019-12-03 19:00
2019-12-11 09:00
Driftavbrott - PMO barnhälsovårdsjournal
IT/Telefoni
2019-12-03 17:00
2019-12-03 22:00
Omfattning:
Införande av automatiska uppdateringar från folkbokföringen.
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt under arbetet. Användare ska vara utloggade senast kl. 17:00. Reservrutiner ska användas.
Starttid:
2019-12-03 kl. 17:00
Sluttid:
2019-12-03 kl. 22:00
Kontaktperson:
Annika Wallentin, RGT IT, 035-136510
Servicefönster - Stöd och behandling
IT/Telefoni
2019-12-03 13:00
2019-12-03 14:00
1
Anledning:
Produktionssättning av release SOB 2019.1.6.
Påverkan:
Under servicefönstret så kommer användare inte att kunna vara inloggade och arbeta i Stöd- och behandling och Designverktyget.
Uppdatering 1:
Driftstörning - Business Objects - Personaldata samt VAS
IT/Telefoni
2019-12-02 10:00
2019-12-03 13:00
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Det saknas närvarotiden från PSUTDATA vilket påverkar personaldata i Business Objects. Laddningar har inte fungerat i datalagret vilket påverkar VAS-data.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2019-11-28 21:00
2019-11-28 21:30
Omfattning:
Driftstörning i Lifecare då leverantören uppdaterar Personuppgiftstjänsten.
Påverkan:
Denna uppdatering påverkar hämtning av personuppgifter från befolkningsregistret.
Starttid:
2019-11-28 kl. 21:00
Sluttid:
2019-11-28 kl. 21:30
Kontaktperson:
Helena Nord 035-174394
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2019-11-28 16:00
2019-11-28 17:30
Omfattning:Business Objects
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt pga. systemunderhåll.
Starttid:
2019-11-28 kl. 16.00
Sluttid:
2019-11-28 kl. 17.30
Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984
Driftstörning NPÖ (Nationell patientöversikt) från VAS
IT/Telefoni
2019-11-28 13:15
2019-11-28 14:08
Efter Ineras servicefönster kan problem förekomma med uthopp till NPÖ från VAS.
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00