Uppdatering 16:00 | Löst Driftstörning - VAS
IT/Telefoni
2020-10-12 10:00
2020-10-12 17:30
2020-10-15 16:00
Dagens inloggningsproblem i VAS, till följd av strömavbrottet i södra Halland, ska nu vara helt avhjälpt. Om det fortfarande är problem att logga in så ta kontakt med Service Desken. Läs mer om nyheten angående vilken påverkan strömavbrottet kan ha haft för pågående journaldokumentation här:
https://vardgivare.regionhalland.se/nyheter/information-till-vas-anvandare-drabbade-av-stromavbrottet/
2020-10-12 :00
Uppdatering Driftstörning - VAS Det ska nu vara möjligt att återigen logga in i VAS. Om du upplever fortsätta problem att logga in i VAS så är rekommendationen att starta om datorn. Problemet i VAS beror på strömavbrottet som drabbade södra Halland. Mer information kommer löpande att läggas upp.
2020-10-12 10:17
Problem att logga in i VAS. Påverkar även andra system kopplade till VAS. T ex NCS, Aweria, Carita mfl. Felsökning pågår
Driftstörning - Visiba Care
IT/Telefoni
2020-10-09 10:00
2020-10-09 10:45
Systemet har under morgonen upplevts segt och med långa svarstider.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2020-10-09 09:50
2020-10-09 23:00
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
PSUtdata har problem med sina körningar vilket gör att data till datalagret inte kan hämtas.
Informationen i BO blir därför inte korrekt avseende personalinformation.
PSUtdata håller på att utreda felet.
Starttid:
2020-10-09 kl. 09:50
Sluttid:
Okänt
Kontaktperson:
Thomas Thorsson, AUS, 0708-127297
Driftavbrott - Sectra RIS
IT/Telefoni
2020-10-07 17:00
2020-10-07 21:00
Omfattning:
Sectra RIS stängt för inmigrering av data.
Planerat driftavbrott 7/10 kl. 17:00- ca 21:00. Sectra RIS stängs ner helt.
Elektroniska röntgenremisser kommer in i RIS när Sectra RIS öppnas upp, ca 21:00.
Akuta röntgenundersökningar under driftstoppet beställs enligt rutin Röntgen – driftstopp Sectra RIS HSV HSK.
Starttid:
2020-10-07 kl. 17:00
Sluttid:
2020-10-07 ca kl. 21:00
Kontaktperson:
Anna Hillertz Brännström, ADH RTG, 0340-647941
Servicefönster - Nationell patientöversikt (NPÖ)
IT/Telefoni
2020-10-07 08:00
2020-10-07 16:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret kan störningar uppstå i tjänsten NPÖ.
Starttid:
2020-10-07 kl. 08:00
Sluttid:
2020-10-07 kl. 16:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Driftavbrott - Websesam för hjälpmedel och Sesam LMN
IT/Telefoni
2020-10-06 17:00
2020-10-06 21:00
Omfattning:
Planerat driftavbrott på grund av uppgradering till version 2020.1.
Påverkan:
Uppgradering av webbutiken för hjälpmedel, Websesam samt Sesam LMN.
Under uppgraderingsarbetet är det driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till webbutiken och inga förskrivningar kan göras.
Starttid:
2019-10-06 kl. 17:00
Sluttid:
2019-10-06 kl. 21:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2020-10-05 07:30
2020-10-07 12:20
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Laddning av data från VAS har inte fungerat. Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-09-30 22:30
2020-10-01 01:20
Den 30/9-2020 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 42.1. Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information finns i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 01:00 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:20 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas
Driftstoppsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
Utskrift aktuella ordinationerAktuella ordinationer - Utskrift - NCS
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 30/9-2020.
Starttid:
2020-09-30 kl. 22:30
Sluttid:
2020-10-01 ca. 01:20
Kontaktperson:
Karl Ingmansson, IT-Service, 035-2416493
TELE - TeleQ uppgradering 30/9-1/10 kl.22:00-02:00
IT/Telefoni
2020-09-30 22:00
2020-10-01 02:00
Driftstörning - Journalia-AK E-brev, Kallelsebrev och påminnelsebrev Uppdaterad 2/10
IT/Telefoni
2020-09-30 12:00
2020-10-07 13:35
2/10 Den 29/9 gick inga E-brev igenom produktionen hos Strålfors. Alla dessa brev skickades istället den 1/10.
30/9 Kallelsebrev och påminnelsebrev som skapats via från listfunktionen har inte fått några adressuppgifter till patienterna.
Felet är avhjälpt och funktionen fungerar nu som avsett och kan användas.
Åtgärd:
Brev som skapats fram till och med 30/9 behöver ses över och kanske skapas på nytt. Kontrollera skickade brev under patientens klara brev för att se om tidigare brev saknat adressuppgifter.
Felsökning av varför felet uppstod pågår fortfarande.