Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2020-11-26 20:15
2020-11-26 21:15
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret finns en förhöjd risk för störningar i tjänsten och efterregistreringar kan bli nödvändiga.
Starttid:
2020-11-26 kl. 20:15
Sluttid:
2020-11-26 kl. 21:15
Kontaktperson:
Karin Westholm, RGS IT-Service, 0340-580295
Driftavbrott - IP-telefoni Ätstörningsmottagningen i Halmstad
IT/Telefoni
2020-11-26 09:30
2020-11-26 13:15
Påverkar inkommande och utgående samtal. Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster - NPÖ
IT/Telefoni
2020-11-26 08:00
2020-11-26 14:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för driftsättning av ny version: NPÖ 3.10.
Påverkan:
Under servicefönstret så kommer det förekomma störningar i tjänsten.
Starttid:
2020-11-26 kl. 08:00
Sluttid:
2020-11-26 kl. 14:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, RGS IT-Service, 0340-580295
Driftstopp - Nätverken RHMobil, Skolnät, Region Halland Guest och Hemgranskning
IT/Telefoni
2020-11-25 08:00
2020-11-25 10:30
RHMobil, Skolnät, Region Halland Guest och Hemgranskning har inget internet.
Felsökning med leverantören pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - e-recept
IT/Telefoni
2020-11-25 06:30
2020-11-25 08:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten driftsätter en ny release.
Påverkan:
Aktiviteten innebär inget driftstopp, men eventuella fördröjningar i e-recepttjänsten kan förekomma.
Starttid:
2020-11-25 kl. 06:30
Sluttid:
2020-11-25 kl. 08:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning - LifeCare
IT/Telefoni
2020-11-23 10:40
2020-11-23 17:00
Driftstörning i LifeCare.
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Uppgradering av Pascal till version 2.5
IT/Telefoni
2020-11-22 20:00
2020-11-22 23:00
Omfattning:
De största förändringarna i den nya versionen av Pascal är att amnings- och graviditetsvarningar hämtas från Janusmed istället för från FASS. Förutom det så finns det nu möjlighet att ange ytterligare ett telefonnummer i patientens kontaktinformation.
Mer information om innehållet i leveransen finns här: Nyheter i Pascal 2.5.pdf
Påverkan:
Under servicefönstret kan Pascal tillfälligt vara otillgänglig. Korta avbrott kan förekomma och inloggade användare kan bli utloggade och behöver då logga in igen.
För mer information om se: Produktionssättning av Pascal 2.5
Starttid:
2020-11-22 kl. 20:00
Sluttid:
2020-11-22 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, RGS IT-Service
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2020-11-21 21:00
2020-11-22 05:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret finns en förhöjd risk för störningar i tjänsten och efterregistreringar kan bli nödvändiga.
Starttid:
2020-11-21 kl. 21:00
Sluttid:
2020-11-22 kl. 05:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftavbrott - NCS Läkemedel
IT/Telefoni
2020-11-18 22:30
2020-11-18 23:00
Omfattning:
Servicearbete ska göras på NCS:s servrar.
Påverkan:
Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig, men även driftstoppsrutin ska följas.
Starttid:
2020-11-18 kl. 22:30
Sluttid:
2020-11-18 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott: Information om kommande servicefönster för IT-system
IT/Telefoni
2020-11-18 19:00
2020-11-19 00:00
Driftavbrott: Information om kommande servicefönster/driftavbrott 2020-11-18 kl. 19:00 - 24:00
Övergripande kontaktperson: Håkan Hansson, IT-service, 035-136625
1)
Radiologi
Omfattning:
Carestream Vue Motion - (bilddistribution remittenter)
Carestream IMS - (bild Arkiv)
PCI – VMC - (Kranskärlsröntgen)
TMC HSD – (bilddistribution Teleradiologi)
Påverkan:
Störningar och avbrott och begränsad tillgänglighet under tiden för driftsavbrottet
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19:00 – 21:00
Kontaktpersoner:
Annika Wallster, RTG Halland, 035-131394
Ingemar Moran, MTA, 0340-481190
2)
INSTÄLLT! Utskrifter (Cirrato/Follow me Print)
Åtgärden inställd och kommer att genomföras vid ett senare tillfälle.
3)
Medspeech
Omfattning:
Underhåll på databasserver
Påverkan:
Kort avbrott som innebär att Medspeech kommer att behöva startas om, ett felmeddelande kommer att visas. Har diktat spelats in under avbrottet finns följande guide för hur det hanteras: https://zero.comaround.com/link/f16cbade8a4a4145b5fe08d784f5d7be/
Tidpunkt:
Ett kort avbrott kommer att ske någon gång mellan 22:30 – 23:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
4)
AmbulansEKG
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av Corpuls – Ambulans EKG.
Påverkan:
Kommer inte gå att skicka in EKG från ambulanserna till Tracemaster under denna period.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 20:00 – 21:00
Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727
5)
Tracemaster, EKG granskning/lagring
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av Tracemaster.
Påverkan:
Tracemaster kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.
Kommer ej gå att granska EKG i Tracemaster.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 20:00 – 21:00
Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727
6)
Syngo Dynamics
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden. Detta är system som i huvudsak används dagtid.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19:00 - 21:00
Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727
7)
WORKLIST på EKG-apparater och Ultraljudsapparater
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19:00 – 21:00
Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727
8)
Miljö för Bentäthetsmätning
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19:00 – 21:00
Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727
9)
Biztalk
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
All kommunikation genom Biztalk kommer att vara otillgänglig under hela eller delar av perioden.
VAS - Klinisk kemi: Tillfälligt driftstopp i Biztalk för elektroniska remisser och svar från kl.19:00 och som längst till kl.23:00 om inget annat meddelas.
Tillämpa reservrutin.
VAS - Röntgen: Tillfälligt driftstopp i Biztalk för elektroniska remisser och svar från kl.19:00 och som längst till kl.23:00 om inget annat meddelas.
Tillämpa reservrutin.
Använd rutin: Röntgen – driftstopp Sectra HSH HSV HSK
Ambulans EKG/EKG: Tillfälligt driftstopp för överföring av EKG till Tracemaster från kl.19:00 och som längst till kl.23:00 om inget annat meddelas.
Tillämpa reservrutin.
E-recept: Fördröjning av överföring av e-recept till Apoteken Service från kl.19:00 och som längst till kl.23:00 om inget annat meddelas.
Aweria: Funktionaliteten att man i liggaren kan se när en labremiss eller RTG-remiss är skriven i VAS är ej tillgänglig från kl.19:00 och som längst till kl.23:00 om inget annat meddelas.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19.00 - 23.00
Kontaktperson:
Malin Dymne, IT-service, 035-172853
10)
Beslutstödssystem
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, inläsning, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
Systemen kommer vara otillgängliga under delar av servicefönstret
Beslutstödssystem (ltdwutv3 och ltdw3)
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19:00 - 23:00
Kontaktperson:
Thomas Persson, IT-Service, 035-136532
11)
Hallandskatalogen
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, inläsning, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
Kortare driftavbrott på omnämnda system, 5-10 minuter under tiden för servicefönstret.
Hallandskatalogen
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19.00 - 24.00
Kontaktperson:
Oskar Berg, IT-Service, 0766-973205
12)
Platina
Omfattning:
Systemunderhåll.
Påverkan:
Allt arbete med GAS-ärenden, avvikelser, möteshantering, diariet samt Meetings kan beröras.
Platina kan stundvis vara helt stängt under driftstörningen och hänvisning sker till manuella rutiner.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19.00 – 22.00
Kontaktperson:
Kristof Tornelv, IT-service, 035-134791