Servicefönster - Svevac
IT/Telefoni
2021-05-04 18:00
2021-05-04 22:00
Omfattning:
Driftsättning av ny release i produktion.
Påverkan:
Tjänsten är inte tillgänglig för användarna under servicefönstret.
Starttid:
2021-05-04 kl. 18:00
Sluttid:
2021-05-04 kl. 22:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott - Passagesystem PW32 Halmstad och Varberg
IT/Telefoni
2021-05-04 09:00
2021-05-05 10:00
Påverkan:
Totalt avbrott för hantering av personposter under uppgradering för systemet.
Dvs. ingen passage kommer hanteras, läggas till eller ändras för personer i Varberg eller Halmstad på sjukhusen.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning 1177 Vårdguidens e-tjänster - personalverktyg
IT/Telefoni
2021-05-03 09:00
2021-05-03 00:10
Omfattning:
Det är ett nationellt problem. Felsökning pågår hos leverantör.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2021-05-03 07:35
2021-05-04 07:36
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Laddning av VAS-data till datalagret har misslyckats, felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - e-recept och Pascal
IT/Telefoni
2021-04-30 23:00
2021-05-01 07:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten driftsätter en ny release.
Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal. Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.
Starttid:
2021-04-30 kl. 23:00
Sluttid:
2021-05-01 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2021-04-29 10:00
2021-04-29 11:15
Omfattning:
Business Objects, omladdning av data till BIRH datalager försenad
Påverkan:
Omladdningen tar längre tid än förväntat för att informationen i datalagret skall vara komplett.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - remissvar från röntgen
IT/Telefoni
2021-04-29 01:00
2021-04-29 08:28
Pga en förändring i biztalk vid VAS driftsättning inatt så finns det risk att remissvar från röntgen inte kommer tillbaka till VAS.
Felsökning påbörjas på morgonen 29/4.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott – VAS
IT/Telefoni
2021-04-28 22:30
2021-04-29 01:00
Eftersom planerad driftsättning av VAS 45 blev inställd, planerar vi nu att genomföra denna driftsättning den 28/4 istället.
Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 00:30 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:00 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS
från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Starttid:
2021-04-28 kl. 22:30
Sluttid:
2021-04-29 ca. 01:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
TELE - TeleQ stängt för underhåll 28/4 kl.22:00 - 29/4 kl.02:00
IT/Telefoni
2021-04-28 22:00
2021-04-29 02:00
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning - NPÖ
IT/Telefoni
2021-04-27 11:45
2021-04-27 13:35