Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Driftavbrott - Passagesystem PW32 Halmstad och Varberg

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-04 09:00

Beräknat avslut

2021-05-05 10:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Påverkan:

Totalt avbrott för hantering av personposter under uppgradering för systemet.

Dvs. ingen passage kommer hanteras, läggas till eller ändras för personer i Varberg eller Halmstad på sjukhusen.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning 1177 Vårdguidens e-tjänster - personalverktyg

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-03 09:00

Beräknat avslut

2021-05-03 00:10

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:

Det är ett nationellt problem. Felsökning pågår hos leverantör. 

 

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Business Objects

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-03 07:35

Beräknat avslut

2021-05-04 07:36

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:

Business Objects

 

Påverkan:

Laddning av VAS-data till datalagret har misslyckats, felsökning pågår. 

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - e-recept och Pascal

Område

IT/Telefoni

Start

2021-04-30 23:00

Beräknat avslut

2021-05-01 07:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
eHälsomyndigheten driftsätter en ny release.

Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal. Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.

Starttid:
2021-04-30 kl. 23:00

Sluttid:
2021-05-01 kl. 07:00

Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Business Objects

Område

IT/Telefoni

Start

2021-04-29 10:00

Beräknat avslut

2021-04-29 11:15

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:

Business Objects, omladdning av data till BIRH datalager försenad

 

Påverkan:

Omladdningen tar längre tid än förväntat för att informationen i datalagret skall vara komplett.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - remissvar från röntgen

Område

IT/Telefoni

Start

2021-04-29 01:00

Beräknat avslut

2021-04-29 08:28

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Pga en förändring i biztalk vid VAS driftsättning inatt så finns det risk att remissvar från röntgen inte kommer tillbaka till VAS.

Felsökning påbörjas på morgonen 29/4.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott – VAS

Område

IT/Telefoni

Start

2021-04-28 22:30

Beräknat avslut

2021-04-29 01:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Eftersom planerad driftsättning av VAS 45 blev inställd, planerar vi nu att genomföra denna driftsättning den 28/4 istället.
Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.

Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 00:30 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:00 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt

Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.

Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS
från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas

Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide

Starttid:
2021-04-28 kl. 22:30

Sluttid:
2021-04-29 ca. 01:00

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

TELE - TeleQ stängt för underhåll 28/4 kl.22:00 - 29/4 kl.02:00

Område

IT/Telefoni

Start

2021-04-28 22:00

Beräknat avslut

2021-04-29 02:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Planerat underhållsarbete för TeleQ genomförs 28/4 kl.22:00 till 29/4 kl.02:00.
Samtliga verksamheter som använder TeleQ är berörda.
Det kommer inte vara möjligt att nå systemet under tiden då uppgradering pågår.
Frågor som gäller uppgraderingen hänvisas till Servicedesk Telefoni anknytning 61900 (tel. 010-476 19 00)

 

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - NPÖ

Område

IT/Telefoni

Start

2021-04-27 11:45

Beräknat avslut

2021-04-27 13:35

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Driftstörning pågår i tjänsten. Felsökning pågår av leverantör.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Visiba Care - problem med SITHS-inloggning

Område

IT/Telefoni

Start

2021-04-27 08:50

Beräknat avslut

2021-04-27 10:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:

Leverantör har meddelat att de upplever  ett stort antal misslyckade inloggningsförsök med SITHS och felsöker detta omgående.

 

Påverkan:

Det kan vara problem att logga in i Visiba Care.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

1308 driftstörningar - sida 86 av 131