Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Driftavbrott - ServiceDesk Plus ärendehanteringssystem

Område

IT/Telefoni

Start

2024-03-07 19:00

Beräknat avslut

2024-03-07 19:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Kort underhållsarbete

Påverkan

Otillgängligt

Starttid

2024-03-07 19:00

Sluttid

2024-03-07 19:30

Kontaktperson

Andreas Olsson, Mona Nyman

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Akut rättning VAS och Carita.

Område

IT/Telefoni

Start

2024-03-06 20:00

Beräknat avslut

2024-03-06 23:25

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Den 6/3–2024 planerar vi att akut rättning VAS och Carita. Det blir ett avbrott utan att använda läskopia. Mer information kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.

VAS, Carita och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.

Tidplan för uppgraderingen:

Carita

20.00 - CARITA produktion stoppas

20.25 - CARITA produktion startad

VAS

23.00 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås

23:25 - VAS produktion startad - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt.

Resterande tester pågår i ca 30 minuter för att säkerställa all funktionalitet.

Påverkan

Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.

För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide

Starttid

6/3–2024

Carita

20.00 - CARITA produktion stoppas

20.25 - CARITA produktion startad

VAS

23.00 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås

23:25 - VAS produktion startad - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt.

Kontaktperson

Niklas Persson, Huvudjournal och hälsoinfomatik, 0705-273315

Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinfomatik, 0790622394

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Sesam

Område

IT/Telefoni

Start

2024-03-06 07:41

Beräknat avslut

2024-03-06 10:29

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:

Efter systemuppdatering har vi problem behörigheter i Sesam. Felsökning pågår

 

Påverkan:

Berör samtliga användare. Problem med behörigheter i systemet. 

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - Sesam, både för hjälpmedel och centralförrådet

Område

IT/Telefoni

Start

2024-03-05 15:00

Beräknat avslut

2024-03-05 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Den 5:e mars med start kl. 15:00 sker ett större systemunderhåll av Sesam.
Driftstoppet beräknas vara klart kl. ca. 21:00.

Påverkan:
Under uppgraderingsarbetet är det totalt driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till websesam.

Starttid:
2024-03-05 kl. 15:00

Sluttid:
2024-03-05 kl. 21:00

Kontaktperson:
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 070-1821654

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Servicefönster i Rådgivningsstödet Webb

Område

IT/Telefoni

Start

2024-02-29 10:00

Beräknat avslut

2024-02-29 12:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Leverantören har ett servicefönster i Rådgivningsstödet Webb

Påverkan:
Under delar av servicefönstret kan användare inte logga in i Rådgivningsstödet Webb. Störningen beräknas pågå upp till 15 min.
Användare som redan är inloggade eller anropar Rådgivningsstödet Webb via sjunet påverkas inte.

Starttid:
2024-02-29 kl. 10:00

Sluttid:
2024-02-29 kl. 12:00

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - Sesam LMN

Område

IT/Telefoni

Start

2024-02-29 07:00

Beräknat avslut

2024-03-01 13:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Under perioden 29 februari kl. 07:00 till 1 mars kl. 18:00 sker en uppdatering i Sesam LMN. Ingen förskrivning kan ske i systemet under uppdateringen.

Påverkan:
Ingen förskrivning kan ske i Sesam LMN under uppdateringen.

Starttid:
2024-02-29 kl. 07:00

Sluttid:
2024-03-01 kl. 13:00

Kontaktperson:
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 070-1821654

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott – AKnet

Område

IT/Telefoni

Start

2024-02-27 17:00

Beräknat avslut

2024-02-27 17:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Den 27:e februari från kl. 17:00 påbörjas uppdatering av AKnet.

Påverkan:
Uppdateringen kräver ett driftstopp
Produktionsmiljön för AKnet kan inte nås mellan kl. 17:00 – 17:30.
Under driftstopp ska ingen inloggning göras i systemet, ingen läsmiljö finns att tillgå.

AKnet är inte tillgängligt under driftstoppet.
Under driftstoppet får reservrutin användas. Rutin – AKnet reservrutin

Vid inskrivning till slutenvård för patient med Waran-ordination (då doseringsinformation inte kan nås) sätts lämpligen Waran-ordinationen ut med kontroll och får sedan uppdateras med doseringsinformation när AKnet åter är tillgängligt.

Vi ber er lägga ett ärende till Läkemedelssupporten via Servicedesk om ni efter driftstoppet får problem eller har frågor.

Starttid:
2023-02-27 kl. 17:00

Sluttid:
2023-02-27 kl. 17:30

Kontaktperson:
Anneli Skoglund, IT och Digitalisering, 035-136556
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 0701–821654

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Underhållsarbete - ServiceDesk Plus Ärendehanteringssystem

Område

IT/Telefoni

Start

2024-02-27 17:00

Beräknat avslut

2024-02-27 18:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Otillgängligt under arbets gång

Påverkan

Gåe ej att lägga supportärenden

Starttid

2024-02-27 17:00

Sluttid

2024-02-27 18:00

Kontaktperson

Andreas Olsson

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott – MittVaccin

Område

IT/Telefoni

Start

2024-02-22 20:30

Beräknat avslut

2024-02-23 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Den 22 februari genomförs en uppgradering av MittVaccin. Versionen innehåller nya funktionaliteter, uppdateringar, rättningar och buggfixar.

Det som får påverkan i Region Halland är bland annat följande:

    • Lägga till Vaccin på egen mott – sökning kan nu göras på sjukdomsskydd
    • Ny symbol sammanhållen vaccinationsjournal
    • Historiska vaccinationer får ny symbol
    • Länk till FASS visas nu även i snabbvaccinationsflödet
    • Förändringar av val av ordinatör och visning av tidigare givna vaccinationer i vaccinplan.

Länk till Leveransbesked 240222

Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt. Onlinebokningen kommer inte kunna användas under denna tid

Starttid:
2024-02-22 kl. 20:30

Sluttid:
2024-02-23 kl. 00:00


Kontaktperson:

Magnus Svärd, RK ITD, 070-1821654

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Rubrik

Område

IT/Telefoni

Start

2024-02-22 08:00

Beräknat avslut

2024-02-22 01:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

lkjlksdjflkjsdlkfj

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

1361 driftstörningar - sida 15 av 137