Servicefönster - Intygstjänster
IT/Telefoni
2020-06-10 11:00
2020-06-10 13:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör som påverkar intygstjänsterna Webcert mfl.
Påverkan:
Under Servicefönstret så kommer tjänsterna att startas om och användare kan då uppleva kortare avbrott vid just omstart av servrar/applikationer.
Starttid:
2020-06-10 kl. 11:00
Sluttid:
2020-06-10 kl. 13:00
Kontaktperson:
Anette Larsson, IT-Service, 0340-481802
Driftavbrott - Qlik Sense
IT/Telefoni
2020-06-10 08:00
2020-06-10 17:00
Omfattning:
Uppgradering av Qlik Sense
Påverkan:
Uppgradering av Qlik Sense som gör att systemet inte är tillgängligt.
Starttid:
2020-06-10 kl. 08.00
Sluttid:
2020-06-10 kl. 17.00
Kontaktperson:
Carl Troff, IT-Service, 0768034984
Driftavbrott - e-recept och Pascal
IT/Telefoni
2020-06-09 23:00
2020-06-10 07:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten utför tekniskt underhåll/prestandahöjande åtgärder inom sin tjänsteplattform.
Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal.Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.
Starttid:
2020-06-09 kl. 23:00
Sluttid:
2020-06-10 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2020-06-09 17:00
2020-06-09 22:00
Omfattning:
En ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster driftsätts med ny och förbättrad funktionalitet samt rättade fel.
Påverkan:
Kl. 17.00 kommer 1177 Vårdguidens e-tjänster att stängas ned, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 22:00, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2020-06-09 kl. 17:00
Sluttid:
2020-06-09 kl. 22:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, IT-Service, 0766-965747
Driftstörning Lifecare inloggning (uppd. 9/6 kl. 14)
IT/Telefoni
2020-06-09 08:15
2020-06-10 16:00
De som har medarbetaruppdrag Vård och Behandling(legitimerad personal enligt HSA) kan inte logga in.
Felsökning pågår av leverantör.
Driftavbrott - e-recept och Pascal
IT/Telefoni
2020-06-03 23:00
2020-06-04 07:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten har ett extra servicefönster.
Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal.Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.
Starttid:
2020-06-03 kl. 23:00
Sluttid:
2020-06-04 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning: Internet/Sjunet
IT/Telefoni
2020-06-02 19:00
2020-06-02 21:00
Omfattning:
För att validera redundansen på våra brandväggar samt att reservförbindelse till internet fungerar, kommer tester att genomföras.
Påverkan:
Samtliga system som utnyttjar internet/sjunet påverkas.
Under tiden tester pågår kan man uppleva några minuters avbrott i nätverkstrafiken mot internt/sjunet.
Arbetar man hemifrån via Direct Access eller VDI kan man tappa uppkopplingen.
Starttid:
2020-06-02 kl. 19:00
Sluttid:
2020-06-02 kl. 21:00
Kontaktperson:
Lasse Sjöberg, IT-Service, 035-134875
Driftavbrott - Lifecare
IT/Telefoni
2020-06-02 18:00
2020-06-03 08:00
Omfattning:
Driftstopp Lifecare
Påverkan:
Driftstopp i Lifecare pga. att leverantören gör underhållsarbete.
Se driftstoppsrutinen för Lifecare.
https://styrdadokument.regionhalland.se/doc/B215C3E0-8CCA-49E3-9759-850D2D4E9977
Starttid:
2020-06-02 kl. 18:00
Sluttid:
2020-06-03 kl. 08.00.
Kontaktperson:
Helena Nord, 035174394
Driftavbrott - e-recept och Pascal
IT/Telefoni
2020-05-31 23:00
2020-06-01 07:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten utför tekniskt underhåll/prestandahöjande åtgärder inom sin tjänsteplattform.
Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal.Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.
Starttid:
2020-05-31 kl. 23:00
Sluttid:
2020-06-01 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Servicefönster - Pascal
IT/Telefoni
2020-05-31 19:00
2020-05-31 23:00
Omfattning:
Driftsättning av Pascal release 2.4
Påverkan:
Under servicefönstret kan Pascal tillfälligt var otillgänglig. Korta avbrott kan förekomma och inloggade användare kan bli utloggade och behöva logga in igen. För innehåll se inera.se/Pascal.
Starttid:
2020-05-31 kl. 19:00
Sluttid:
2020-05-31 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293