Driftavbrott - NCS Läkemedel
IT/Telefoni
2020-01-22 22:30
2020-01-22 23:00
Omfattning:
Servicearbete ska göras på NCS:s servrar.
Påverkan:
Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig, men även driftstoppsrutin ska följas.
Starttid:
2020-01-22 kl. 22:30
Sluttid:
2020-01-22 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott - Datalager, Business Objects
IT/Telefoni
2020-01-21 17:30
2020-01-21 18:30
Omfattning:
Uppdatering av datalagret.
Påverkan:
Datalagret kommer att uppdateras vilket kan få påverkan på Business Objects.
Starttid:
2020-01-21 kl. 17.30
Sluttid:
2020-01-21 kl. 18.30
Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984
Driftavbrott - Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2020-01-21 12:00
2020-01-21 13:00
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service.
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2020-01-21 kl. 12:00
Sluttid:
2020-01-21 kl. 13:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning Självstudier/VAS-hjälpen
IT/Telefoni
2020-01-20 08:30
2020-01-20 08:40
1
Går inte att nå för tillfället.
Felsökning pågår
Uppdatering 1:
Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2020-01-16 21:00
2020-01-16 21:15
Omfattning:
Inloggningstjänst för Lifecare byts ut.
Påverkan:
Användare som är inloggade före 21:00 kan fortsätta arbeta i Lifecare, men det går inte att logga in mellan 21:00 och 21:15.
Starttid:
2020-01-16 kl. 21:00
Sluttid:
2020-01-16 kl. 21:15
Kontaktperson:
Helena Nord, 035-174394
Driftstörning - NPÖ
IT/Telefoni
2020-01-16 14:15
2020-01-16 17:00
Just nu är det störningar i tjänsten för NPÖ.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott: Information om kommande servicefönster för IT-system
IT/Telefoni
2020-01-15 19:00
2020-01-15 23:59
Driftavbrott: Information om kommande servicefönster/driftavbrott 2020-01-15 kl. 19:00 - 24:00
Övergripande kontaktperson: Håkan Hansson, IT-service, 035-136625
1)
Radiologi
Omfattning:
Carestream Vue Motion - (bilddistribution remittenter)
Carestream RIS/PACS – (Röntgen bildhantering)
Carestream IMS - (bild Arkiv)
PCI – VMC - (Kranskärlsröntgen)
TMC HSD – (bilddistribution Teleradiologi)
Påverkan:
Störningar och avbrott och begränsad tillgänglighet under tiden för driftsavbrottet
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19:00 – 23:00
Kontaktpersoner:
Caroline Gustafsson, RTG Halland, 035-131323
Annika Wallster, RTG Halland, 035-131394
Ingemar Moran, MTA, 0340-481190
2)
System för Klinisk kemi
Omfattning:
Förändring och underhållsarbeten på alla system för Klinisk kemi.
Reservrutiner skall användas under tiden.
Påverkan:
Omnämnda system kommer att vara otillgängliga hela eller delar av perioden.
Manuella rutiner körs under servicefönster
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19.00 - 23.00
Kontaktpersoner:
Jan Hildén, MTH Informationssystem, 0340-481481
Sofie Sandin, MTH Informationssystem, 035-134944
Bodil Arvidsson, Klinisk kemi, Halmstad, 035-131813
Elisabeth Holmqvist, Klinisk kemi, Varberg, 0340-481917
3)
Medspeech
Omfattning:
Underhåll på databasserver
Påverkan:
Kort avbrott som innebär att Medspeech kommer att behöva startas om, ett felmeddelande kommer att visas.
Har diktat spelats in under avbrottet finns följande guide för hur det hanteras: https://zero.comaround.com/link/f16cbade8a4a4145b5fe08d784f5d7be/
Tidpunkt:
Ett kort avbrott kommer att ske någon gång mellan 22:30 – 23:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
4)
AmbulansEKG
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av Corpuls – Ambulans EKG.
Påverkan:
Kommer inte gå att skicka in EKG från ambulanserna till Tracemaster under denna period.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 20:00 – 21:00
Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727
5)
Tracemaster, EKG granskning/lagring
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av Tracemaster.
Påverkan:
Tracemaster kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.
Kommer ej gå att granska EKG i Tracemaster.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 20:00 – 21:00
Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727
6)
Syngo Dynamics
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden. Detta är system som i huvudsak används dagtid.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19:00 - 21:00
Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727
7)
WORKLIST på EKG-apparater och Ultraljudsapparater
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19:00 – 21:00
Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727
8)
Miljö för Bentäthetsmätning
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19:00 – 21:00
Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727
9)
Biztalk
Omfattning:
Uppdatering och installation av system.
Påverkan:
All kommunikation genom Biztalk kommer att vara otillgänglig under hela eller delar av perioden.
VAS - Klinisk kemi: Tillfälliga driftstopp i Biztalk för elektroniska remisser och svar mellan 19-23. Tillämpa reservrutin.
VAS - Röntgen: Totalt driftstopp i Biztalk för elektroniska remisser och svar mellan 19-23. Tillämpa reservrutin.
Röntgen HSH använd: Rutin: Driftstopp röntgen RIS Carestream
Röntgen HSV använd: Rutin: Röntgen – Driftstopp RIS AGFA, remisser HSV
Ambulans EKG/EKG: Tillfälliga driftstopp för överföring av EKG till Tracemaster mellan 19-23. Tillämpa reservrutin.
E-recept: Fördröjning av överföring av e-recept till Apoteken Service mellan 19-23.
Aweria: Funktionaliteten att man i liggaren kan se när en labremiss eller RTG-remiss är skriven i VAS är ej tillgänglig mellan 19-23.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19.00 - 23.00
Kontaktperson:
Linda Malmros, IT-Service, 035-2416488
Malin Dymne, IT-service, 035-172853
10)
Beslutstödssystem
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, inläsning, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
Systemen kommer vara otillgängliga under delar av servicefönstret
Beslutstödssystem (ltdwutv3 och ltdw3)
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19:00 - 23:00
Kontaktperson:
Thomas Persson, IT-Service, 035-136532
11)
Hallandskatalogen
Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, inläsning, säkerhetsuppdateringar mm.
Påverkan:
Kortare driftavbrott på omnämnda system, 5-10 minuter under tiden för servicefönstret.
Hallandskatalogen
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19.00 - 24.00
Kontaktperson:
Patrik Hansson, IT-Service, 035-146117
12)
Platina
Omfattning:
Systemunderhåll.
Påverkan:
Allt arbete med GAS-ärenden, avvikelser, IT-behörigheter, möteshantering, diariet samt Meetings kan beröras.
Platina kan stundvis vara helt stängt under driftstörningen och hänvisning sker till manuella rutiner.
Tidpunkt:
Arbetet beräknas pågå mellan kl. 19.00 – 22.00
Kontaktperson:
Kristof Tornelv, IT-service, 035-134791
Driftstörning - Business Objects - Personal, Ekonomi
IT/Telefoni
2020-01-15 09:00
2020-01-15 10:00
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Ekonomi- och personaldata från LTHBS har inte laddats sedan igår kl 16 och felsökning pågår.
Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftavbrott - Lifecare
IT/Telefoni
2020-01-14 20:00
2020-01-14 23:59
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för att lösa problem med prestanda i Lifecare.
Påverkan:
Under servicefönstret så går det inte att använda Lifecare.
Starttid:
2020-01-14 kl. 20:00
Sluttid:
2020-01-14 kl. 00:00
Kontaktperson:
Helena Nord, 035-174394
Uppdaterad 200120 - TELE - störningar vid externa samtal
IT/Telefoni
2020-01-14 10:00
2020-01-20 16:00
Uppdaterad 200120 kl 08:40
Störningen gällande de externa samtalen kan även innebära knaster eller tjut vilket kan vara obehagligt. Om man har tillgång till tjänstemobil så kan dessa användas för att undvika störningen. Tjänstemobilerna går även att använda vid TeleQ-samtal.
Felsökning pågår av leverantör
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
För tillfället kan det upplevas störningar vid externa samtal detta gäller även vid utringning i TeleQ. Det kan vara svårt att få kopplingston men vid upprepade försök har samtalen kunnat kopplas.
Störningarna gäller främst Varbergstrakten men meddela Servicedesk IT-tele vid telefon 010-4761900 om ni upplever störningar i övriga regionen.
Felanmälan är gjord till leverantör.