Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Servicefönster 1177 Vårdguidens e-tjänster

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-20 17:00

Beräknat avslut

2020-10-20 20:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
En ny Release av 1177 Vårdguidens e-tjänster som innebär att ny och förbättrad funktionalitet, samt rättade fel driftsätts.

Påverkan:
Under servicefönstret kommer 1177 Vårdguidens e-tjänster att stängas ned, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 20:00, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.

Starttid:
2020-10-20 kl. 17:00

Sluttid:
2020-10-20 kl. 20:00

Kontaktperson:
Boel Göransson, IT-Service, 0766-965747

Driftavbrott - Obstetrix och Milou

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-20 12:00

Beräknat avslut

2020-10-20 13:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service

Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.

Starttid:
2020-10-20 kl. 12:00

Sluttid:
2020-10-20 kl. 13:00

Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293

Driftstörning - Stöd och behandling

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-19 13:55

Beräknat avslut

2020-10-19 14:25

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:

Driftstörning på nationell nivå 

Påverkan:

Kommer inte åt tjänsten, felsökning pågår

 

Driftstörning - Problem att logga in på1177

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-19 11:15

Beräknat avslut

2020-10-20 20:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Felsökning pågår.

Servicefönster - eFrikort

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-16 20:00

Beräknat avslut

2020-10-17 02:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för byte av databasstruktur.

Påverkan:
Under en delmängd av servicefönstret så kommer eFrikort att vara otillgängligt. Då kommer felmeddelanden att visas i VAS vid ankomstregistreringar och efterregistreringar kan bli nödvändiga.

Starttid:
2020-10-16 kl. 20:00

Sluttid:
2020-10-17 kl. 02:00

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service

Driftavbrott - Platina

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-15 12:00

Beräknat avslut

2020-10-15 12:15

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Akut omstart av tjänster. Systemet är otillgängligt.

TELE - hänvisningar aktiverade 6/10-14/10 bör kontrolleras

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-15 02:00

Beräknat avslut

2020-10-15 15:00

Uppdateringar

1

 
Beskrivning

Hänvisningar aktiverade 6/10-14/10 kan efter detta arbete ha försvunnit från anknytningar. Detta på grund av en uppgradering som gjordes sent 14/10 av hänvisningssystemet Trio och Trio User. Var goda och kontrollera hänvisningar som bör vara aktiva och lägg till dem på nytt om de inte finns där. Behöver du hjälp att aktivera en hänvisning - ring telefonisterna.

Hänvisningar som tagits bort under denna period kan även ha återaktiverats.

Vid frågor - kontakta Servicedesk telefoni på 010-476 19 00.

Uppdatering 1:

Driftavbrott - e-recept och Pascal

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-14 23:00

Beräknat avslut

2020-10-15 07:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
eHälsomyndigheten driftsätter en ny release.

Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal. Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.

Starttid:
2020-10-14 kl. 23:00

Sluttid:
2020-10-15 kl. 07:00

Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293

UPPDATERAD 201102 - Driftstörning brevproduktion Journalia-AK

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-13 15:50

Beräknat avslut

2020-11-17 14:45

Uppdateringar -
 
Beskrivning

201102

Driftstörning brevproduktion Journalia-AK

Omfattning:
Det är fortsatt problem med brev som producerats via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas telefonnummer och telefontider som ska presenteras i början av breven uppe till vänster under returadressen. Enhetens telefonnummer presenteras även längst ner i sidfoten så det saknas inte helt på breven.
Fortsatt felsökning pågår.

Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida
Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK
Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK

 

201014 Omfattning:
Det är problem med brev som producerats via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas i vissa fall uppgifter om enhetens adress, telefon och fax i sidfoten samt telefonnummer och telefontider som ska presenteras i början av brevet.

Problemet är delvis åtgärdat:
Brev kan nu skapas denna väg utan att adressuppgifter saknas i sidfoten.
Problemet med att telefontider saknas kvarstår dock.
Fortsatt felsökning pågår

Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida

Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK

Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK

 

 

 

201013Omfattning:
Problem med brev som produceras via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas i vissa fall uppgifter om enhetens adress, telefon och fax i sidfoten samt telefonnummer och telefon tid som ska presenteras i början av brevet.
Felsökning pågår.

Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida

Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK

Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK

 

Driftavbrott - Websesam för förrådsartiklar och lagersystemet för centralförrådet

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-12 16:00

Beräknat avslut

2020-10-12 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Planerat driftavbrott på grund av uppgradering till version 2020.1.

Påverkan:
Under uppgraderingsarbetet är det driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till webbutiken.

Starttid:
2020-10-12 kl. 16:00

Sluttid:
2020-10-12 kl. 21:00

Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293

1304 driftstörningar - sida 103 av 131