Servicefönster - Infektionsverktyget
IT/Telefoni
2020-03-03 12:00
2020-03-03 13:00
Omfattning:
Tekniskt underhåll av tjänsten.
Påverkan:
Under servicefönstret kan störningar i tjänsten förekomma.
Starttid:
2020-03-03 kl. 12:00
Sluttid:
2020-03-03 kl. 13:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2020-03-02 08:00
2020-03-03 09:17
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Flera av laddningarna till datalagret har inte kunnat slutföras vilket påverkar innehåll i Business Objects.
Servicefönster - Pascal
IT/Telefoni
2020-03-01 20:00
2020-03-01 23:00
Omfattning:
Driftsättning av Pascal release 2.3
Påverkan:
Under servicefönstret kan Pascal tillfälligt var otillgänglig. Korta avbrott kan förekomma och inloggade användare kan bli utloggade och behöva logga in igen. För innehåll se inera.se/Pascal.
Starttid:
2020-03-01 kl. 20:00
Sluttid:
2020-03-01 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - 1177 Vårdguidens Personalsida
IT/Telefoni
2020-02-28 14:00
2020-03-02 11:07
Omfattning:
1177 Vårdguidens personalverktyg
Påverkan:
I personalverktyget är mottagningar borta och det ser ut som att man inte har behörighet.
Driftstörning - Pascal
IT/Telefoni
2020-02-28 09:37
2020-02-28 12:45
Just nu går det inte att nå Pascal.
Felsöks hos leverantör.
Driftstörning: Internet/Sjunet
IT/Telefoni
2020-02-27 19:00
2020-02-27 21:00
Omfattning:
För att validera redundansen på våra brandväggar samt att reservförbindelse till internet fungerar, kommer tester att genomföras.
Påverkan:
Samtliga system som utnyttjar internet/sjunet påverkas.
Under tiden tester pågår kan man uppleva kortare avbrott i nätverkstrafiken mot internt/sjunet.
Starttid:
2020-02-27 kl. 19:00
Sluttid:
2020-02-27 kl. 21:00
Kontaktperson:
Lasse Sjöberg, IT-Service, 035-134875
Driftavbrott - Infektionsverktyget
IT/Telefoni
2020-02-27 18:00
2020-02-27 22:00
Omfattning:
Driftsättning av ny release
Påverkan:
Tjänsten kommer ej att vara tillgänglig under servicefönstret.
Starttid:
2020-02-27 kl. 18:00
Sluttid:
2020-02-27 kl. 22:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott - PMO BHV-Journal
IT/Telefoni
2020-02-27 08:00
2020-02-27 10:00
Omfattning:
Uppgradering av PMO till version 10.1
Påverkan:
PMO kommer inte vara tillgängligt under tiden för avbrottet.
Starttid:
2020-02-27 kl. 08:00
Sluttid:
2020-02-27 kl. 10:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - VAS Uppdaterad
IT/Telefoni
2020-02-27 07:00
2020-02-27 10:45
_________________________________________________________________
Vid öppnande av VAS så drabbas vissa personer av en grå ruta som täcker skärmen.
Det går att använda VAS som vanligt om denna ruta minimeras.
Felsökning pågår.
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-02-26 22:30
2020-02-27 01:05
Driftavbrott VAS
Den 26/2-2020 uppgraderas VAS till en ny version, VAS 40. Det blir ett avbrott med läskopia. Utbildningsmöjligheter finns via Skype. För mer information om utbildning och innehåll läs nyhet på intranätet eller vårdgivarewebben.
Tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 00:55 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:05 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas
Driftstoppsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av NCS utdelningslista inför stoppet se denna guide.
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 26/2-2020.
Starttid:
2020-02-26 kl. 22:30
Sluttid:
2020-02-27 ca. 01:05
Kontaktperson:
Karl Ingmansson, IT-Service, 035-2416493