Servicefönster - Stöd och Behandling
IT/Telefoni
2020-11-12 18:30
2020-11-13 07:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för tekniskt underhåll.
Påverkan:
Under servicefönstret kan störningar förekomma i tjänsten.
Starttid:
2020-11-12 kl. 18:30
Sluttid:
2020-11-13 kl. 07:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, RGS IT-Service, 0766-965747
Driftavbrott - Business Objects
IT/Telefoni
2020-11-12 16:00
2020-11-12 17:00
Omfattning:
Business Objects ej tillgängligt pga systemunderhåll.
Påverkan:
Business Objects kommer ej vara tillgängligt mellan 16.00 till 17.00 under Torsdag 12/11 pga mindre systemunderhåll.
Starttid:
2020-11-12 kl. 16:00
Sluttid:
2020-11-12 kl. 17:00
Kontaktperson:
Thomas Thorsson, AUS, 0708-127297
Reservkraftsprov Capio Movement Halmstad
Fastighet
2020-11-12 06:30
2020-11-12 07:30
1
Provet beräknas pågå en timme. Under tiden utförs omkopplingar och service samt belastningsprov för att kunna bedöma kapaciteten av reservkraft som omfattar hela elnätet.
Uppdatering 1:
Journalia-AK fördröjning i leverans av E-brev
IT/Telefoni
2020-11-11 10:40
2020-11-12 09:00
1
Vissa fördröjningar i leveransen av E-brev har uppmärksammats. Arbete med att utreda detta pågår tillsammans med PostNord/Strålfors som är vår printleverantör.
Fördröjningen kan innebära att patienter inte alltid får sitt brev inom avtalad tidsram som är 1-2 arbetsdagar efter producerat E-brev.
Verksamheterna avgör själva om vissa brev ska postas manuellt eller om E-brev-tjänsten ska användas.
Lena Johansson, IT-Service, 0340-58 02 93
Uppdatering 1:
Driftavbrott - Carestream RIS
IT/Telefoni
2020-11-10 05:30
2020-11-10 08:30
Omfattning:
I samband med att Röntgen Halland byter bild- och journalhanteringssystem i Halmstad och Hylte planeras ett driftavbrott kl. 05:30 då Carestream RIS stängs ner helt.
Elektroniska röntgenremisser kommer in i RIS när Sectra RIS öppnas upp, ca 08:30.
Akuta röntgenundersökningar under driftstoppet beställs enligt rutin Röntgen - driftstopp RIS Carestream HSH.
Starttid:
2020-11-10 kl. 05:30
Sluttid:
2020-11-10 ca. 8:30
Kontaktperson:
Anna Hillertz Brännström, ADH RTG, 0340-647941
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-11-10 05:10
2020-11-10 05:40
Driftstörning - Business Objects, läkemedelsinformation från Pillan
IT/Telefoni
2020-11-09 11:40
2020-11-11 12:30
Laddning till datalagret från Pillan har misslyckats, felsökning pågår.
Driftstörning - Långa svarstider i Visiba Care
IT/Telefoni
2020-11-09 11:30
2020-11-09 16:00
Långa svarstider i Visiba Care.
Leverantören arbetar med att lösa problemet.
Driftstörning - Pascal
IT/Telefoni
2020-11-05 15:25
2020-11-05 15:45
Driftstörningar i tjänsten p.g.a. problem hos Ehälsomyndigheten.
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-11-04 23:30
2020-11-05 00:00
Ett kort servicefönster är planerat av VAS för viktigt underhåll. Det blir ett avbrott på max 30 minuter utan läskopia.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Det går inte att använda VAS eller något av de system som öppnas från VAS, t ex NCS och Aweria under driftavbrottet.
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Starttid:
2020-11-04 kl. 23:30
Sluttid:
2020-11-05 ca. 00:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295