Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2020-10-05 07:30
2020-10-07 12:20
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Laddning av data från VAS har inte fungerat. Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-09-30 22:30
2020-10-01 01:20
Den 30/9-2020 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 42.1. Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information finns i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 01:00 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:20 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas
Driftstoppsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
Utskrift aktuella ordinationerAktuella ordinationer - Utskrift - NCS
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 30/9-2020.
Starttid:
2020-09-30 kl. 22:30
Sluttid:
2020-10-01 ca. 01:20
Kontaktperson:
Karl Ingmansson, IT-Service, 035-2416493
TELE - TeleQ uppgradering 30/9-1/10 kl.22:00-02:00
IT/Telefoni
2020-09-30 22:00
2020-10-01 02:00
Driftstörning - Journalia-AK E-brev, Kallelsebrev och påminnelsebrev Uppdaterad 2/10
IT/Telefoni
2020-09-30 12:00
2020-10-07 13:35
2/10 Den 29/9 gick inga E-brev igenom produktionen hos Strålfors. Alla dessa brev skickades istället den 1/10.
30/9 Kallelsebrev och påminnelsebrev som skapats via från listfunktionen har inte fått några adressuppgifter till patienterna.
Felet är avhjälpt och funktionen fungerar nu som avsett och kan användas.
Åtgärd:
Brev som skapats fram till och med 30/9 behöver ses över och kanske skapas på nytt. Kontrollera skickade brev under patientens klara brev för att se om tidigare brev saknat adressuppgifter.
Felsökning av varför felet uppstod pågår fortfarande.
Driftstörning - Qlik Sense
IT/Telefoni
2020-09-29 08:00
2020-09-29 16:00
Omfattning:
Mjukvara på server för Qlik Sense behöver uppdateras.
Påverkan:
Server kommer att startas om flertalet gånger vilket kommer att medföra avbrott för Qlik Sense.
Starttid:
2020-09-29 kl. 08.00
Sluttid:
2020-09-29 kl. 16.00
Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984
Driftavbrott - Sectra RIS 28/9
IT/Telefoni
2020-09-28 18:00
2020-09-28 21:00
Omfattning:
Sectra RIS stängt för inmigrering av data.
Planerat driftavbrott 28/9 kl. 18:00- ca 21:00. Sectra RIS stängs ner helt.
Elektroniska röntgenremisser kommer in i RIS när Sectra RIS öppnas upp, ca 21:00.
Akuta röntgenundersökningar under driftstoppet beställs enligt rutin Röntgen – driftstopp Sectra RIS HSV HSK.
Starttid:
2020-09-28 kl. 18:00
Sluttid:
2020-09-28 ca kl. 21:00
Kontaktperson:
Anna Hillertz Brännström, ADH RTG, 0340-647941
Extrainsatt Servicefönster Tjänsteplattformen
IT/Telefoni
2020-09-28 15:00
2020-09-28 17:00
Omfattning
Ett extrainsatt servicefönster är planerat av leverantör för den nationella tjänsteplattformen.
Påverkan
Det kan uppstå störningar i nationella tjänster såsom NPÖ, Webcert och Webbtidbok mfl.
Starttid:
2020-09-28 kl. 15:00
Sluttid:
2020-09-28 kl. 17:00
Driftstörning - Visiba Care
IT/Telefoni
2020-09-28 14:48
2020-09-29 10:00
Just nu har Visiba Care en driftstörning i deras eid-tjänst.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - 1177 Vårdguiden
IT/Telefoni
2020-09-28 11:00
2020-09-28 16:00
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - SITHS
IT/Telefoni
2020-09-28 10:55
2020-09-28 13:40
Omfattning:
SITHS
Certifikatshantering via mina sidor
Påverkan:
Det fungerar för tillfället inte att uppgradera SITHS-kort eller att ladda ner certifikat till reservkort.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00