Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Servicefönster - eFrikort

Område

IT/Telefoni

Start

2021-09-11 21:00

Beräknat avslut

2021-09-12 05:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.

Påverkan:
Under servicefönstret så kan kortare avbrott uppstå och det kan därför uppstå behov av efterregistreringar i eFrikort.

Starttid:
2021-09-11 kl. 21:00

Sluttid:
2021-09-12 kl. 05:00

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

UPPDATERAD: VAS koppling till folkbokföring

Område

IT/Telefoni

Start

2021-09-09 11:45

Beräknat avslut

2021-09-15 11:50

Uppdateringar -
 
Beskrivning

UPPDATERING 13 SEPTEMBER:
För tillfället går det inte att hämta in ny patient till VAS när man är inne i formulär AN5 och väljer menyval Ov-obok. Om man istället väljer F5 eller Sök patient via skrivbordet och anger personnumret så hämtas ny patient till VAS. Sedan kan man via formulär AN5 och menyval Ov-obok registrera önskad patient.

En rättning av problemet är på gång, mer information kommer senare.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Problem med att registrera nya patienter och aviseringar i VAS.
Om problem uppstår var vänlig gör ett nytt försök.

Felsökning pågår.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - VAS

Område

IT/Telefoni

Start

2021-09-08 22:30

Beräknat avslut

2021-09-09 01:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Den 8/9-2021 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 46. Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information
kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.

Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:10 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 01:00 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:30 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt

Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.

Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna t ex: NCS, Aweria och Medspeech
från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läsläge se: Guide för VAS Läsläge

Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide

Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt
kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 8/9-2021.

Starttid:
2021-09-08 kl. 22:30

Sluttid:
2021-09-09 ca. 01:30

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-58 02 95

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - Uppgradering i Kompetensportalen

Område

IT/Telefoni

Start

2021-09-08 16:00

Beräknat avslut

2021-09-08 18:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Uppgradering i Kompetensportelen.

Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt under tiden för uppgraderingen.
Utvecklingssamtal och utbildningar kan inte genomföras i systemet.
Roller och kompetenser kan inte administreras i systemet.

Starttid:
2021-09-08 kl. 16:00

Sluttid:
2021-09-08 kl. 18:00

Kontaktperson:
Pernilla Johansson, GAS Systemstöd, 0340-663715

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - 1177 Vårdguidens e-tjänster - Personalverktyg

Område

IT/Telefoni

Start

2021-09-08 10:00

Beräknat avslut

2021-09-10 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

När du loggar in i personalverktyget måste man klicka och välja certifikat och sen klickar du på ok för att komma vidare i tjänsten.

Vid synpunkter eller frågor var vänlig kontakta Boel Göransson, 0104-76 19

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Servicefönster -1177 Vårdguidens e-tjänster

Område

IT/Telefoni

Start

2021-09-07 19:30

Beräknat avslut

2021-09-07 22:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för en ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster. Releasen innehåller ny och förbättrad funktionalitet samt rättade fel.

 Påverkan:
Under servicefönstret kommer varken invånare eller vårdpersonal att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 22:30, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår. 

Starttid:
2021-09-07 19:30

Sluttid:
2021-09-07 22:30

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Hallandskatalogen - störningar i synken

Område

IT/Telefoni

Start

2021-09-07 10:00

Beräknat avslut

2021-09-16 13:39

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Påverkan:

Störningarna gör till exempel att det inte går att aktivera mailadresser i Hallandskatalogen eller skapa nya konton i nätverks-AD. Felsökning och rättning pågår.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning Sminet

Område

IT/Telefoni

Start

2021-09-06 08:45

Beräknat avslut

2021-09-07 14:57

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Leverantören felsöker

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - Sminet

Område

IT/Telefoni

Start

2021-09-03 14:00

Beräknat avslut

2021-09-06 08:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Uppgradering av Sminet

 Påverkan:
Pga arbete med uppgradering av Sminet så stängs möjligheten att göra smittskyddsanmälningar på fredag 3/9 kl 14:00. Vid brådskande anmälningar, ring till Smittskydd Halland fredag eftermiddag. Systemet planeras vara öppet igen för anmälningar nästa vecka mån-fre kl 8.00-16.30.

 Starttid:
2021-09-03 kl 14:00

Sluttid:
2021-09-06 kl. 08:00

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Platina

Område

IT/Telefoni

Start

2021-09-02 15:00

Beräknat avslut

2021-09-13 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Det förekommer att det är problem att öppna filer och dokument i Platina. Upptäcks detta så kontakt ServiceDesk IT på tel 010-4761900 ankn 61900 eller lägg ett ärende i självserviceportalen Servicedesk

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

632 driftstörningar - sida 7 av 64

<< < 4 5 6 7 8 9 10 > >>