ÅTER I DRIFT | Driftstörning - Telefoni
IT/Telefoni
2021-05-11 11:30
2021-05-12 10:00
UPPDATERAD 22:05
TeleQ är åter i normal drift.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Just nu är det störningar i TeleQ i södra Halland (Falkenberg, Halmstad, Hylte och Laholm).
Felanmälan är gjord och felsökning pågår.
Det är svårigheter att nå vårdverksamheter anknutna till TeleQ i södra länet (vårdcentraler, folktandvårdskliniker och icke-akuta mottagningar vid sjukhuset i Halmstad.)
Vaccinationsbokningen påverkas inte.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Störningar i telefonin. Gäller både externa och interna samtal. Går inte samtalet fram försök att ringa igen. Felsökning pågår.
Driftstörning - Inget nätverk GAS Skånegatan
IT/Telefoni
2021-05-11 11:17
2021-05-11 11:50
Inget nätverk på Skånegatan 59. Felsökning pågår
Driftstörning - 1177 Vårdguidens e-tjänster - Personalverktyg
IT/Telefoni
2021-05-10 09:00
2021-05-12 13:12
Driftstörning i tjänsten.
Felsökning pågår hos leverantör.
Servicefönster - MittVaccin
IT/Telefoni
2021-05-09 20:15
2021-05-10 00:00
Omfattning:
Planerat servicefönster MittVaccin.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin inte vara tillgängligt.
Starttid:
2021-05-09 kl. 20:15
Sluttid:
2021-05-10 kl. 00:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Servicefönster - Stöd och behandling
IT/Telefoni
2021-05-05 17:00
2021-05-05 19:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör av Stöd och behandling pga tekniskt underhåll av infrastruktur.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer det inte gå att logga in till Stöd och behandling. Servicefönstret kan komma att avslutas tidigare än kl 19.00.
Starttid:
2021-05-05 kl. 17:00
Sluttid:
2021-05-05 kl. 19:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2021-05-04 21:00
2021-05-04 23:59
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster. Releasen innebär att ny och förbättrad funktionalitet, samt rättade fel driftsätts.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer varken invånare eller vårdpersonal kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till midnatt, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2021-05-04 kl. 21:00
Sluttid:
2021-05-04 kl. 23:59
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Servicefönster - Svevac
IT/Telefoni
2021-05-04 18:00
2021-05-04 22:00
Omfattning:
Driftsättning av ny release i produktion.
Påverkan:
Tjänsten är inte tillgänglig för användarna under servicefönstret.
Starttid:
2021-05-04 kl. 18:00
Sluttid:
2021-05-04 kl. 22:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott - Passagesystem PW32 Halmstad och Varberg
IT/Telefoni
2021-05-04 09:00
2021-05-05 10:00
Påverkan:
Totalt avbrott för hantering av personposter under uppgradering för systemet.
Dvs. ingen passage kommer hanteras, läggas till eller ändras för personer i Varberg eller Halmstad på sjukhusen.
Driftstörning 1177 Vårdguidens e-tjänster - personalverktyg
IT/Telefoni
2021-05-03 09:00
2021-05-03 00:10
Omfattning:
Det är ett nationellt problem. Felsökning pågår hos leverantör.
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2021-05-03 07:35
2021-05-04 07:36
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Laddning av VAS-data till datalagret har misslyckats, felsökning pågår.