Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Avblåst - Driftstörning: Serviceleveranser i händelse av strejk på Kommunals avtalsområde

Område

IT/Telefoni

Start

2024-04-16 07:00

Beräknat avslut

2024-04-18 08:15

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Personal anslutna till Kommunal inom logistik och städverksamhet på sjukhuset i Halmstad.

Påverkan

Viktigt att veta som beställare av förrådsartiklar med anledning av Kommunals strejkvarsel

Alla som har ordinarie leveransdag på torsdag 18 april, fredag 19 april och måndag 22 april, måste lägga sin beställning i webbutiken (Websesam) senast måndag 15 april, kl. 15:00, för att få leverans på ordinarie leveransdag. Undantaget är verksamheter på Hallands sjukhus Halmstad som får leverans innan torsdagen. För de som lägger en utökad volym, jämfört med ordinarie beställningskvantiteter, har Logistikservice rätt att begränsa beställningsantalet och minska antalet till den volym som senast beställdes. Detta görs för att lagerkapaciteten på centrallagret ska täcka de viktigaste behoven av förbrukningsartiklar hos prioriterade verksamheter. Observera att de produkter som inte ligger på centrallagrets lagerhylla, inte kan garanteras för leverans innan torsdag.

Försörjning av textilier på sjukhuset i Halmstad med anledning av Kommunals strejkvarsel

Leverans av rena textilier till verksamheter på sjukhuset i Halmstad riskerar att påverkas om Kommunals strejk aktiveras 18 april. Regionservice kommer därför att förse omklädningsrummen med förstärkt lager av textilier som bedöms räcka fram till helgen under den vecka då eventuell strejk påbörjas. Det är därför helt avgörande att textilier inte bunkras eftersom detta kommer att innebära att en oönskad bristsituation uppstår: Detta är viktigt att påpeka även om det finns ett synbart överskott av textilier.

Starttid

2024-04-18 kl. 07.00

Sluttid

Ovisst

Kontaktperson

Kontaktperson är i första hand förvaltningens utsedda HR-företrädare som har direktkontakt med Regionservice.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftstörning – Platina

Område

IT/Telefoni

Start

2024-04-15 12:00

Beräknat avslut

2024-04-15 13:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Nuvarande integration för digital signering avvecklas.

Påverkan:
Störning i systemet men det kommer vara tillgängligt.

Starttid:
2024-04-15 kl. 12:00

Sluttid:
2024-04-15 kl. 13:00

Kontaktperson:
Patrik Ingblom, RK ITD Applikationer för interna stödsystem, patrik.ingblom@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - Lifecare extrainsatt servicefönster

Område

IT/Telefoni

Start

2024-04-11 17:00

Beräknat avslut

2024-04-11 19:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Leverantören för Lifecare har servicefönster.

Påverkan:
Lifecare kan inte användas i läsläge.

Starttid:
2024-04-11 kl. 17:00

Sluttid:
2024-04-11 kl. 19:00

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Platform24

Område

IT/Telefoni

Start

2024-04-11 08:41

Beräknat avslut

2024-04-11 10:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Platform24

Påverkan

Det pågår för närvarande en incident i plattformen som orsakar driftstörningar eller nedtid. En incidentrapport kommer att skickas när incidenten anses vara löst. Mer information innan lösning tillgängliggörs beroende på incidentens varaktighet.

Starttid

2024-04-11 08:41

Sluttid

oklar

Kontaktperson

E-hälsa och Invånarstöd

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - SITHS-portalen och Mina sidor

Område

IT/Telefoni

Start

2024-04-10 12:00

Beräknat avslut

2024-04-10 13:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

SITHS eID Portal drabbas av kortare avbrott

Påverkan

Under exekveringen av scripten kommer vissa operationer inte gå att genomföras i SITHS eID och Portal och Mina sidor.

Syftet med servicefönstret är att rätta till mindre datafel i SITHS eID Portal för enstaka användare.

Starttid

2024-04-10 12:00

Sluttid

2024-04-10 13:00

Kontaktperson

Malin Bosdotter
Applikation för regional utveckling

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftstörning – SITHS

Område

IT/Telefoni

Start

2024-04-09 19:00

Beräknat avslut

2024-04-09 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Inera släpper Autentiseringstjänsten v 1.7

Påverkan:
Under driftsättning förväntas Autentiseringstjänsten bli otillgänglig under kortare tid där pågående inloggnings- och signeringsförsök med SITHS-kort kan misslyckas

Starttid:
2024-04-09 kl. 19:00

Sluttid:
2024-04-09 kl. 21:00

Kontaktperson:
Magnus Öberg, Applikationer för regional utveckling, magnus.oberg@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott – Lifecare

Område

IT/Telefoni

Start

2024-04-09 17:00

Beräknat avslut

2024-04-09 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Leverantören för Lifecare har servicefönster.

Påverkan:
Lifecare kan inte användas i läsläge.

Starttid:
2024-04-09 kl. 17:00

Sluttid:
2024-04-09 kl. 21:00

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Problem med laddningar till datalagret - Platform24

Område

IT/Telefoni

Start

2024-04-09 10:00

Beräknat avslut

2024-04-25 09:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Laddningar till datalagret gällandes Platform24 fungerar inte.

Påverkan:
Rapporter som innehåller information om Clinic24 kan vara påverkade.

Starttid:
2024-04-09 kl. 10:00

Sluttid:
okänt
Kontaktperson:
Ulf Thor, AI/Beslutsstöd

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Oplanerad driftstörning – 1177.se, inera.se NKK, vårdhandboken m.fl.

Område

IT/Telefoni

Start

2024-04-08 13:15

Beräknat avslut

2024-04-08 16:15

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Just nu kan användare uppleva problem med flera av Inera webtjänster. Berörda tjänster är 1177.se, inera.se, NKK, Vårdhandboken, Rikshandboken, Umo.se och Youmo.se.
Inera felsöker.

Starttid:
2024-04-08 kl. 13:15

Sluttid:
Oklart

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning i Websesam och Sesam LMN

Område

IT/Telefoni

Start

2024-04-05 16:00

Beräknat avslut

2024-04-12 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Vi är medvetna om problematiken med att förskriva hjälpmedel i Websesam. Region Hallands It-avdelning tillsammans med Visma har fokus på att snarast möjligt åtgärda de uppkomna problem som uppstod i samband med ett serverbyte. I takt med att vi får ytterligare information kommer vi att hålla er underrättade om detta arbete. För att underlätta förskrivningarna under tiden detta arbete fortgår kommer vi att upprätta en tillfällig e-tjänst som komplement till Websesam. Inloggning sker med hjälp av Bank-Id. Här kan ni skicka in er förskrivning, göra uttag ur eget förråd och även bifoga filer om så önskas.
För er som inte kan nyttja denna variant rekommenderar vi skriftlig förskrivning via postgång.

Påverkan:
Sporadiska störningar

Starttid:
2024-04-05 kl. 16:00

Sluttid:
Oklart

Kontaktperson:
Hmcit@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

1313 driftstörningar - sida 7 av 132

<< < 4 5 6 7 8 9 10 > >>