Driftavbrott - Platina
IT/Telefoni
2020-10-15 12:00
2020-10-15 12:15
Akut omstart av tjänster. Systemet är otillgängligt.
TELE - hänvisningar aktiverade 6/10-14/10 bör kontrolleras
IT/Telefoni
2020-10-15 02:00
2020-10-15 15:00
1
Hänvisningar aktiverade 6/10-14/10 kan efter detta arbete ha försvunnit från anknytningar. Detta på grund av en uppgradering som gjordes sent 14/10 av hänvisningssystemet Trio och Trio User. Var goda och kontrollera hänvisningar som bör vara aktiva och lägg till dem på nytt om de inte finns där. Behöver du hjälp att aktivera en hänvisning - ring telefonisterna.
Hänvisningar som tagits bort under denna period kan även ha återaktiverats.
Vid frågor - kontakta Servicedesk telefoni på 010-476 19 00.
Uppdatering 1:
Driftavbrott - e-recept och Pascal
IT/Telefoni
2020-10-14 23:00
2020-10-15 07:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten driftsätter en ny release.
Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal. Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.
Starttid:
2020-10-14 kl. 23:00
Sluttid:
2020-10-15 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
UPPDATERAD 201102 - Driftstörning brevproduktion Journalia-AK
IT/Telefoni
2020-10-13 15:50
2020-11-17 14:45
201102
Driftstörning brevproduktion Journalia-AK
Omfattning:
Det är fortsatt problem med brev som producerats via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas telefonnummer och telefontider som ska presenteras i början av breven uppe till vänster under returadressen. Enhetens telefonnummer presenteras även längst ner i sidfoten så det saknas inte helt på breven.
Fortsatt felsökning pågår.
Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida
Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK
Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK
201014 Omfattning:
Det är problem med brev som producerats via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas i vissa fall uppgifter om enhetens adress, telefon och fax i sidfoten samt telefonnummer och telefontider som ska presenteras i början av brevet.
Problemet är delvis åtgärdat:
Brev kan nu skapas denna väg utan att adressuppgifter saknas i sidfoten.
Problemet med att telefontider saknas kvarstår dock.
Fortsatt felsökning pågår
Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida
Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK
Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK
201013Omfattning:
Problem med brev som produceras via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas i vissa fall uppgifter om enhetens adress, telefon och fax i sidfoten samt telefonnummer och telefon tid som ska presenteras i början av brevet.
Felsökning pågår.
Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida
Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK
Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK
Driftavbrott - Websesam för förrådsartiklar och lagersystemet för centralförrådet
IT/Telefoni
2020-10-12 16:00
2020-10-12 21:00
Omfattning:
Planerat driftavbrott på grund av uppgradering till version 2020.1.
Påverkan:
Under uppgraderingsarbetet är det driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till webbutiken.
Starttid:
2020-10-12 kl. 16:00
Sluttid:
2020-10-12 kl. 21:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Uppdatering 16:00 | Löst Driftstörning - VAS
IT/Telefoni
2020-10-12 10:00
2020-10-12 17:30
2020-10-15 16:00
Dagens inloggningsproblem i VAS, till följd av strömavbrottet i södra Halland, ska nu vara helt avhjälpt. Om det fortfarande är problem att logga in så ta kontakt med Service Desken. Läs mer om nyheten angående vilken påverkan strömavbrottet kan ha haft för pågående journaldokumentation här:
https://vardgivare.regionhalland.se/nyheter/information-till-vas-anvandare-drabbade-av-stromavbrottet/
2020-10-12 :00
Uppdatering Driftstörning - VAS Det ska nu vara möjligt att återigen logga in i VAS. Om du upplever fortsätta problem att logga in i VAS så är rekommendationen att starta om datorn. Problemet i VAS beror på strömavbrottet som drabbade södra Halland. Mer information kommer löpande att läggas upp.
2020-10-12 10:17
Problem att logga in i VAS. Påverkar även andra system kopplade till VAS. T ex NCS, Aweria, Carita mfl. Felsökning pågår
Driftstörning - Visiba Care
IT/Telefoni
2020-10-09 10:00
2020-10-09 10:45
Systemet har under morgonen upplevts segt och med långa svarstider.
Felsökning pågår.
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2020-10-09 09:50
2020-10-09 23:00
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
PSUtdata har problem med sina körningar vilket gör att data till datalagret inte kan hämtas.
Informationen i BO blir därför inte korrekt avseende personalinformation.
PSUtdata håller på att utreda felet.
Starttid:
2020-10-09 kl. 09:50
Sluttid:
Okänt
Kontaktperson:
Thomas Thorsson, AUS, 0708-127297
Driftavbrott - Sectra RIS
IT/Telefoni
2020-10-07 17:00
2020-10-07 21:00
Omfattning:
Sectra RIS stängt för inmigrering av data.
Planerat driftavbrott 7/10 kl. 17:00- ca 21:00. Sectra RIS stängs ner helt.
Elektroniska röntgenremisser kommer in i RIS när Sectra RIS öppnas upp, ca 21:00.
Akuta röntgenundersökningar under driftstoppet beställs enligt rutin Röntgen – driftstopp Sectra RIS HSV HSK.
Starttid:
2020-10-07 kl. 17:00
Sluttid:
2020-10-07 ca kl. 21:00
Kontaktperson:
Anna Hillertz Brännström, ADH RTG, 0340-647941
Servicefönster - Nationell patientöversikt (NPÖ)
IT/Telefoni
2020-10-07 08:00
2020-10-07 16:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret kan störningar uppstå i tjänsten NPÖ.
Starttid:
2020-10-07 kl. 08:00
Sluttid:
2020-10-07 kl. 16:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service