Servicefönster - MittVaccin
IT/Telefoni
2021-11-04 20:30
2021-11-05 00:00
Omfattning:
Planerat servicefönster för MittVaccin.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt.
Onlinebokningen påverkas inte under servicefönstret.
Starttid:
2021-11-04 kl. 20:30
Sluttid:
2021-11-05 kl. 00:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2021-11-03 22:30
2021-11-04 02:00
Den 3/11–2021 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 47. Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information
kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS mfl kan nås
ca 01:30 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 02:00 - VAS produktion startas - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt. Resterande tester pågår i ca 30 minuter för att säkerställa all funktionalitet.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS.
Det går också att öppna t ex: NCS, Aweria och Medspeech från VAS läskopia.
För mer information om påverkan vid läsläge se: Guide för VAS läsläge
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt
kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 3/11-2021.
Starttid:
2021-11-03 kl. 22:30
Sluttid:
2021-11-04 ca. 02:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftavbrott - Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2021-11-03 12:00
2021-11-03 13:30
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service.
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2021-11-03 kl. 12:00
Sluttid:
2021-11-03 kl. 13:30
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Planerat driftavbrott - Hallandskatalogen - KLART
IT/Telefoni
2021-11-03 09:00
2021-11-03 16:00
2021-11-03 kl. 14:45: Hallandskatalogen är nu åter tillgänglig.
----
Omfattning:
Hallandskatalogen samt synkar mot HSA-katalogen och Region Hallands nätverks-AD stängs ner för planerat underhåll/produktionssättning av ny/förändrad funktionalitet.
Påverkan:
Kataloguppdaterare kan inte logga in i katalogen under tiden för avbrottet.
Brådskande ändringar som inte kan vänta anmäls till Servicedesk för manuell hantering.
Befintliga uppgifter i HSA-katalogen, nätverks-AD eller andra system som använder information från Hallandskatalogen eller HSA påverkas inte (undantaget Internkatalogen på Region Hallands intranät).
Starttid:
2021-11-03 kl. 09:00
Sluttid:
2021-11-03 kl. 17:00
Kontaktperson:
Karoline Koinberg, Verksamhetsstöd och applikationer, (010-47) 61909
Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2021-11-03 07:14
2021-11-03 10:10
Omfattning:
Lifecare
Påverkan:
Inloggningsproblem i Lifecare. Leverantör felsöker
Driftavbrott - VAS logghistorik
IT/Telefoni
2021-11-02 15:00
2021-11-02 17:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av VAS logghistorik.
Påverkan:
Under servicefönstret gå det inte att söka fram loggar i VAS logganalys eller SY26.
Starttid:
2021-11-02 kl. 15:00
Sluttid:
2021-11-02 kl. 17:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Tele - Driftstopp i Varbergs telefonväxel vid planerad migrering
IT/Telefoni
2021-10-28 23:00
2021-10-29 05:00
Omfattning:
Arbetet kommer att ske under 6 timmar och påverkar anknytningar kopplade till Varbergs växel.
Scenario D i teleavbrottsrutinen gäller, med tillägget att personsökningar ej fungerar
Påverkan:
• Följande fungerar ej:
- personsökningar
- fast och trådlös telefoni
- larmnumret 81199 och 1199
- samtal till televäxeln på nummer 81000 och 99
- personlarmsystem till akutverksamhet och psykiatrin
- entrédörrsystem via telefon
• Mobiltelefoner påverkas ej av driftstoppet.
Starttid:
2021-10-28 kl. 23:00
Sluttid:
2021-10-21 kl. 05:00
För mer information läs nyheten på Intranätet.
Vid frågor kontakta Servicedesk telefoni 010–4761900
Servicefönster - MittVaccin
IT/Telefoni
2021-10-28 20:30
2021-10-29 00:00
Omfattning:
Planerat servicefönster för kommande release av MittVaccin.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kan MittVaccin vara otillgängligt.
Starttid:
2021-10-28 kl. 20:30
Sluttid:
2021-10-29 kl. 00:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Omläggningsarbete TV nätet Region Halland
Fastighet
2021-10-28 10:00
2021-10-28 18:00
Omfattning:
Teracom, TV-leverantören kommer den 28/10 att utföra en omläggning på deras utsändningsteknik vilket kommer att medföra störningar i tv nätet för alla fastigheter hos Region Halland.
Sändningsuppehållet kommer att vara mellan klockan 10:00-18:00 den 28/10 och man kommer då inte kunna få in några kanaler på tvn.
Det kan finnas behov för vissa tv apparater med en ominstallation efter denna uppdatering.
Påverkan:
Alla Region Hallands verksamheter.
Starttid:
2021-10-28 kl. 10:00
Sluttid:
2021-10-28 kl. 18:00
Kontaktperson:
Teknisk service
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2021-10-23 21:00
2021-10-24 05:00
Omfattning:
Ett servicefönster för eFrikort är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret finns det risk för korta avbrott och då kan det bli aktuellt med efterregistreringar, om man är inloggad i eFrikort så kan man prova att logga in igen.
Starttid:
2021-10-23 kl. 21:00
Sluttid:
2021-10-24 kl. 05:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service