Driftstörning - MittVaccin
IT/Telefoni
2022-01-18 10:40
2022-01-19 09:00
Driftstörning - Hallandskatalogen - problem att byta lösenord och aktivera e-post
IT/Telefoni
2022-01-18 09:00
2022-01-19 12:50
Driftstörning - Hallandskatalogen - problem att byta lösenord och aktivera e-post
Omfattning:
Synkning mellan Hallandskatalogen och nätverksAD fungerar inte.
Påverkan:
Detta betyder att det inte går att byta lösenord eller att aktivera e-post. Felsökning och åtgärder pågår.
Starttid:
Omgående
Driftavbrott - LifeCare
IT/Telefoni
2022-01-13 19:00
2022-01-13 21:00
Driftsättning av LifeCare 4:14 och 4:15 .
Det går inte att komma åt LifeCare under denna tiden.
Driftstörning - E-post
IT/Telefoni
2022-01-13 09:50
2022-01-13 13:45
Pågående driftstörning angående mail som inte kommer fram. Felsökning pågår
Driftavbrott - Uppgradering i Kompetensportalen pga bugg
IT/Telefoni
2022-01-12 16:00
2022-01-12 18:00
Omfattning:
På grund av en bugg i Kompetensportalen med att rapporten för grafisk utskrift av enkäter inte fungerar så sker en rättning av detta.
Påverkan
Systemet är inte tillgängligt under tiden för uppgraderingen.
Utvecklingssamtal och utbildningar kan inte genomföras i systemet.
Roller och kompetenser kan inte administreras i systemet.
Starttid:
2022-01-12 kl. 16:00
Sluttid:
2022-01-12 kl. 18:00
Kontaktperson:
Pernilla Johansson, Pernilla.Johansson@regionhalland.se
Driftstörning - E-post
IT/Telefoni
2022-01-12 14:15
2022-01-12 16:00
Driftstörning - Utbildningsmiljön LifeCare
IT/Telefoni
2022-01-12 10:00
2022-01-12 15:30
OBS! NY TID | Driftavbrott - VAS 2022-01-11
IT/Telefoni
2022-01-11 00:00
2022-01-11 00:45
OBS! NY TID | Driftavbrott - VAS 2022-01-10
Kvällens driftavbrott i VAS är framflyttat 1 timma och kommer att pågå från 00:00-00:45
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
00.00 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 00:45 - VAS produktion startad - VAS och NCS mfl kan nås igen
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Den 10/1–2022 planerar vi att driftsätta en akuträttning av VAS för inläsning av patologsvar som inte har fungerat sedan årsskiftet. Det blir ett avbrott på ca 45 minuter utan läskopia.
Inläsning av patologsvar som inte har lästs in pga problemet kommer att ske på morgonen den 11/1.
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
23.00 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 23:45 - VAS produktion startad - VAS och NCS mfl kan nås igen
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under stoppet så går det inte att använda VAS eller något av de system som öppnas från VAS.
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 10/1-2022.
Starttid:
2022-01-10 kl. 23:00
Sluttid:
2022-01-10 ca. 23:45
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftstörning - Flertal tjänster
IT/Telefoni
2022-01-05 22:00
2022-01-05 22:15
Vår leverantör genomför ett akut servicefönster för åtgärder i deras brandvägg.
För användare av Rådgivningsstödet kan frånkopplat läge förekomma. Ta ej ut SITHS-Kortet eller logga ut under pågående servicefönster.
Påverkade tjänster:
Egen provhantering
Samtliga 1177 Vårdguidens e-tjänster
Fomulärhanteringen
RGS webb
RGS (klienten)
1177.se
Hälsoläge
1177 Vårdguiden app
Kundportalen
Starttid:
2022-01-05 kl. 22:00
Sluttid:
2022-01-05 kl. 22:15
Driftstörning - Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2022-01-05 09:00
2022-01-21 00:00