Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

LÖST 210512 kl 14:40 - TELE - störningar vid inkommande samtal

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-12 13:20

Beräknat avslut

2021-05-12 15:30

Uppdateringar

1

 
Beskrivning

Uppdatering kl 14:40

Driftstörningen är nu avhjälpt.

---------------------------------------------------------------------

För tillfället har vi störningar i telefonin. Vissa samtal kopplas ner, framför allt när man ringer till 035-131000 eller slår 99 från en anknytning i södra Halland. Om du upplever störningar - var god lägg på och försök igen. Felsökning pågår.

Uppdatering 1:

Servicefönster - Nationell Patientöversikt (NPÖ)

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-12 09:30

Beräknat avslut

2021-05-12 10:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.

Påverkan:
Under några få minuter kan underhållsarbetet leda till att autentisering misslyckas och användare kan uppleva problem att logga in i NPÖ.

Starttid:
2021-05-12 kl. 09:30

Sluttid:
2021-05-12 kl. 10:00

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service

ÅTER I DRIFT | TELE - störningar gällande hänvisning av ankn i södra Halland

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-11 12:00

Beräknat avslut

2021-05-12 10:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

UPPDATERAD 22:05
Hänvisningar/stängningar av anknytningar ska åter vara i normal drift.

-------------------------------------------------------------------------------------------

För tillfället upplever vi störningar gällande hänvisning/stängning av anknytningar i södra Halland. Trots hänvisad anknytning kan samtal ändå komma fram. Felanmälan har gjort till leverantör som har påbörjat felsökning.

ÅTER I DRIFT | Driftstörning - Telefoni

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-11 11:30

Beräknat avslut

2021-05-12 10:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

UPPDATERAD 22:05
TeleQ är åter i normal drift.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Just nu är det störningar i TeleQ i södra Halland (Falkenberg, Halmstad, Hylte och Laholm).
Felanmälan är gjord och felsökning pågår.

Det är svårigheter att nå vårdverksamheter anknutna till TeleQ i södra länet (vårdcentraler, folktandvårdskliniker och icke-akuta mottagningar vid sjukhuset i Halmstad.)

Vaccinationsbokningen påverkas inte.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Störningar i telefonin. Gäller både externa och interna samtal. Går inte samtalet fram försök att ringa igen. Felsökning pågår.

Driftstörning - Inget nätverk GAS Skånegatan

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-11 11:17

Beräknat avslut

2021-05-11 11:50

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Inget nätverk på Skånegatan 59. Felsökning pågår

Driftstörning - 1177 Vårdguidens e-tjänster - Personalverktyg

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-10 09:00

Beräknat avslut

2021-05-12 13:12

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Driftstörning i tjänsten.

 

Felsökning pågår hos leverantör.

Servicefönster - MittVaccin

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-09 20:15

Beräknat avslut

2021-05-10 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Planerat servicefönster MittVaccin.

Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin inte vara tillgängligt.

Starttid:
2021-05-09 kl. 20:15

Sluttid:
2021-05-10 kl. 00:00

Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293

Servicefönster - Stöd och behandling

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-05 17:00

Beräknat avslut

2021-05-05 19:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör av Stöd och behandling pga tekniskt underhåll av infrastruktur.

Påverkan:
Under servicefönstret kommer det inte gå att logga in till Stöd och behandling. Servicefönstret kan komma att avslutas tidigare än kl 19.00.

Starttid:
2021-05-05 ​kl. 17:00

Sluttid:
2021-05-05 kl. 19:00

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service

Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-04 21:00

Beräknat avslut

2021-05-04 23:59

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster. Releasen innebär att ny och förbättrad funktionalitet, samt rättade fel driftsätts.

Påverkan:
Under servicefönstret kommer varken invånare eller vårdpersonal kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till midnatt, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.

Starttid:
2021-05-04 kl. 21:00​

Sluttid:
2021-05-04 kl. 23:59​

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service

Servicefönster - Svevac

Område

IT/Telefoni

Start

2021-05-04 18:00

Beräknat avslut

2021-05-04 22:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Driftsättning av ny release i produktion.

Påverkan:
Tjänsten är inte tillgänglig för användarna under servicefönstret.

Starttid:
2021-05-04 kl. 18:00

Sluttid:
2021-05-04 kl. 22:00

Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293

1260 driftstörningar - sida 79 av 126