Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

UPPDATERAD 201102 - Driftstörning brevproduktion Journalia-AK

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-13 15:50

Beräknat avslut

2020-11-17 14:45

Uppdateringar -
 
Beskrivning

201102

Driftstörning brevproduktion Journalia-AK

Omfattning:
Det är fortsatt problem med brev som producerats via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas telefonnummer och telefontider som ska presenteras i början av breven uppe till vänster under returadressen. Enhetens telefonnummer presenteras även längst ner i sidfoten så det saknas inte helt på breven.
Fortsatt felsökning pågår.

Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida
Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK
Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK

 

201014 Omfattning:
Det är problem med brev som producerats via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas i vissa fall uppgifter om enhetens adress, telefon och fax i sidfoten samt telefonnummer och telefontider som ska presenteras i början av brevet.

Problemet är delvis åtgärdat:
Brev kan nu skapas denna väg utan att adressuppgifter saknas i sidfoten.
Problemet med att telefontider saknas kvarstår dock.
Fortsatt felsökning pågår

Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida

Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK

Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK

 

 

 

201013Omfattning:
Problem med brev som produceras via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas i vissa fall uppgifter om enhetens adress, telefon och fax i sidfoten samt telefonnummer och telefon tid som ska presenteras i början av brevet.
Felsökning pågår.

Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida

Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK

Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK

 

Driftavbrott - Websesam för förrådsartiklar och lagersystemet för centralförrådet

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-12 16:00

Beräknat avslut

2020-10-12 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Planerat driftavbrott på grund av uppgradering till version 2020.1.

Påverkan:
Under uppgraderingsarbetet är det driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till webbutiken.

Starttid:
2020-10-12 kl. 16:00

Sluttid:
2020-10-12 kl. 21:00

Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293

Uppdatering 16:00 | Löst Driftstörning - VAS

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-12 10:00

Beräknat avslut

2020-10-12 17:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

2020-10-15 16:00
Dagens inloggningsproblem i VAS, till följd av strömavbrottet i södra Halland, ska nu vara helt avhjälpt. Om det fortfarande är problem att logga in så ta kontakt med Service Desken. Läs mer om nyheten angående vilken påverkan strömavbrottet kan ha haft för pågående journaldokumentation här:
https://vardgivare.regionhalland.se/nyheter/information-till-vas-anvandare-drabbade-av-stromavbrottet/

2020-10-12 :00
Uppdatering Driftstörning - VAS Det ska nu vara möjligt att återigen logga in i VAS. Om du upplever fortsätta problem att logga in i VAS så är rekommendationen att starta om datorn. Problemet i VAS beror på strömavbrottet som drabbade södra Halland. Mer information kommer löpande att läggas upp.

2020-10-12 10:17
Problem att logga in i VAS. Påverkar även andra system kopplade till VAS. T ex NCS, Aweria, Carita mfl. Felsökning pågår

Driftstörning - Visiba Care

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-09 10:00

Beräknat avslut

2020-10-09 10:45

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Systemet har under morgonen upplevts segt och med långa svarstider.

Felsökning pågår.

Driftstörning - Business Objects

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-09 09:50

Beräknat avslut

2020-10-09 23:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Business Objects

Påverkan:
PSUtdata har problem med sina körningar vilket gör att data till datalagret inte kan hämtas.
Informationen i BO blir därför inte korrekt avseende personalinformation.
PSUtdata håller på att utreda felet.

Starttid:
2020-10-09 kl. 09:50

Sluttid:
Okänt

Kontaktperson:
Thomas Thorsson, AUS, 0708-127297

Driftavbrott - Sectra RIS

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-07 17:00

Beräknat avslut

2020-10-07 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Sectra RIS stängt för inmigrering av data.
Planerat driftavbrott 7/10 kl. 17:00- ca 21:00. Sectra RIS stängs ner helt.
Elektroniska röntgenremisser kommer in i RIS när Sectra RIS öppnas upp, ca 21:00.
Akuta röntgenundersökningar under driftstoppet beställs enligt rutin Röntgen – driftstopp Sectra RIS HSV HSK.

Starttid:
2020-10-07 kl. 17:00

Sluttid:
2020-10-07 ca kl. 21:00

Kontaktperson:
Anna Hillertz Brännström, ADH RTG, 0340-647941

Servicefönster - Nationell patientöversikt (NPÖ)

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-07 08:00

Beräknat avslut

2020-10-07 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.

Påverkan:
Under servicefönstret kan störningar uppstå i tjänsten NPÖ.

Starttid:
2020-10-07 kl. 08:00

Sluttid:
2020-10-07 kl. 16:00

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service

Driftavbrott - Websesam för hjälpmedel och Sesam LMN

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-06 17:00

Beräknat avslut

2020-10-06 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Planerat driftavbrott på grund av uppgradering till version 2020.1.

Påverkan:
Uppgradering av webbutiken för hjälpmedel, Websesam samt Sesam LMN.
Under uppgraderingsarbetet är det driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till webbutiken och inga förskrivningar kan göras.

Starttid:
2019-10-06 kl. 17:00

Sluttid:
2019-10-06 kl. 21:00

Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293

Driftstörning - Business Objects

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-05 07:30

Beräknat avslut

2020-10-07 12:20

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:

Business Objects 

 

Påverkan:

Laddning av data från VAS har inte fungerat. Felsökning pågår. 

Driftavbrott - VAS

Område

IT/Telefoni

Start

2020-09-30 22:30

Beräknat avslut

2020-10-01 01:20

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Den 30/9-2020 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 42.1. Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information finns i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.

Tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås

ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 01:00 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:20 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt

 

Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.

Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas

Driftstoppsrutiner ska förberedas och användas vid behov.

Utskrift aktuella ordinationerAktuella ordinationer - Utskrift - NCS

 

Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 30/9-2020.

Starttid:
2020-09-30 kl. 22:30

Sluttid:
2020-10-01 ca. 01:20

Kontaktperson:
Karl Ingmansson, IT-Service, 035-2416493

1286 driftstörningar - sida 102 av 129