Servicefönster - Pascal
IT/Telefoni
2022-05-18 12:30
2022-05-18 13:30
Omfattning:
Anpassningar för förändringar i FASS.
Påverkan:
Mindre rättningar av Pascal.
Om användare är inloggad just då förändringen sker kommer användaren att bli utloggad och bli tvungen att logga in igen.
I övrigt ingen påverkan.
Starttid:
2022-05-18 kl. 12:30
Sluttid:
2022-05-18 kl. 13:30
Kontaktperson:
Lena Johansson, RK IT, 0340-580293
Driftstörning Nätverk
IT/Telefoni
2022-05-18 08:45
2022-05-18 09:45
Planerat driftavbrott Hallandskatalogen
IT/Telefoni
2022-05-17 09:00
2022-05-17 13:10
Omfattning:
Hallandskatalogen samt synkar mot HSA-katalogen och Region Hallands nätverks-AD stängs ner för planerad produktionssättning av ny/förändrad funktionalitet.
Påverkan:
Kataloguppdaterare kan inte logga in i katalogen under tiden för avbrottet.
Brådskande ändringar som inte kan vänta anmäls till Servicedesk för manuell hantering.
Befintliga uppgifter i HSA-katalogen, nätverks-AD eller andra system som använder information från Hallandskatalogen eller HSA påverkas inte.
Starttid:
2022-05-17 kl. 9:00
Sluttid:
2022-05-17 kl. 17:00
Kontaktperson:
Karoline Koinberg, Verksamhetsstöd och applikationer, Karoline.Koinberg@regionhalland.se, (010-47) 619 09
Driftstörning - Avbrott i patientsöken på flertalet system
IT/Telefoni
2022-05-16 08:49
2022-05-16 12:00
Omfattning:
Medicintekniska system som söker mot Master.
Påverkan:
Det går för tillfället inte att göra slagning mot Master.
Driftavbrott - Spirare
IT/Telefoni
2022-05-12 13:15
2022-05-12 19:00
Omfattning:
Driftavbrott i Spirare. Felsökning pågår
Påverkan:
Går ej att använda system för närvarande
Starttid:
2022-05-12 kl. 13:15
Sluttid:
Okänt
TELE - fördröjning vid externa samtal
IT/Telefoni
2022-05-12 12:00
2022-05-16 12:00
För tillfället upplever vissa användare fördröjning när samtal ska ringas externt. Det har framför allt märkts av för samtal som rings via TeleQ.
Störningen är anmäld till leverantör och felsökning pågår.
Driftavbrott - Medspeech
IT/Telefoni
2022-05-11 22:30
2022-05-12 00:30
Den 11/5 22:30 så kommer Medspeech förberedas för den nya versionen 3.8.5.
Efter förberedelserna så kommer den nya versionen att rullas ut till verksamheten under en period.
Mer information om tidplan och den nya versionen kommer längre fram i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben, där kommer också att finnas information om tillfällen för demo.
Tidplan för uppgraderingen:
22.30 – Medspeech stängs
ca 00:30 - Medspeech fungerar som vanligt igen
Omfattning:
Dikteringssystemet Medspeech omfattas.
Påverkan:
Under tiden för avbrottet så går det inte att använda Medspeech och reservlösning för diktering kan användas vid behov på Hallands sjukhus.
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 11/5.
Starttid:
2022-05-11 kl. 22:30
Sluttid:
2022-05-12 ca. 00:30
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftavbrott - Business Objects
IT/Telefoni
2022-05-11 15:30
2022-05-11 16:30
Omfattning:
Business objects underhåll.
Påverkan:
Business Objects kommer att vara otillgängligt under tiden för underhållet.
Starttid:
2022-05-11 kl. 15:30
Sluttid:
2022-05-11 kl. 16:30
Kontaktperson:
Thomas Armstrong, RK BI/AI, 0732050191
Driftstörning - Webcert
IT/Telefoni
2022-05-11 13:25
2022-05-11 16:20
Just nu har vi driftstörningar i tjänsten WebCert. Användare upplever problem med att signera. Felsökning pågår.
Driftstörning - LifeCare
IT/Telefoni
2022-05-10 17:00
2022-05-10 21:00
Omfattning:
Service fönster i produktionsmiljön.
Påverkan:
Det kommer att vara störningar i systemet och man rekommenderar läs läge under tiden. Använd driftstopprutin.
Starttid:
2022-05-10 kl. 17.00
Sluttid:
2022-05-10 kl. 21.00
Kontaktperson:
Boel Göransson, E-hälsa och invånartjänster