Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Servicefönster - Nationell patientöversikt (NPÖ)

Område

IT/Telefoni

Start

2021-12-02 08:00

Beräknat avslut

2021-12-02 14:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för leverans av ny version - NPÖ 4.0.

Påverkan:
Under första delen av servicefönstret (ca kl. 8-10) kommer tjänsten vara otillgänglig, men störningar kan förekomma under hela fönstret.

Starttid:
2021-12-02 08:00

Sluttid:
2021-12-02 14:00

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott: Information om kommande servicefönster för IT-system

Område

IT/Telefoni

Start

2021-12-15 19:00

Beräknat avslut

2021-12-16 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Driftavbrott: Information om kommande servicefönster/driftavbrott 2021-12-15 kl. 19:00 - 24:00
Övergripande kontaktperson:
Håkan Hansson, IT-service, 035-136625

1)
System för Klinisk kemi

Omfattning:
Förändring och underhållsarbeten på alla system för Klinisk kemi.
Reservrutiner skall användas under tiden.

Påverkan:
Omnämnda system kommer att vara otillgängliga hela eller delar av perioden.
Manuella rutiner körs under servicefönster.

Starttid:
2021-12-15 kl. 19:00

Sluttid:
2021-12-15 kl. 23:00

Kontaktpersoner:
Sofie Sandin, MTH Informationssystem, 035-134944
Jan Hildén, MTH Informationssystem, 0340-481481
Bodil Arvidsson, Klinisk kemi, Halmstad, 035-131813
Elisabeth Holmqvist, Klinisk kemi, Varberg, 0340-481917

2)
System för Klinisk Patologi

Omfattning:
Förändring och underhållsarbeten på alla system för Klinisk Patologi.

Påverkan:
Systemen på avdelningen kommer ej att vara tillgängliga hela eller delar av perioden.
Hemarbetare kan ej jobba i Analytix.

Starttid:
2021-12-15 kl. 19:00

Sluttid:
2021-12-15 kl. 23:00

Kontaktpersoner:
Sofie Sandin, MTH Informationssystem, 035-134944
Jan Hildén, MTH Informationssystem, 0340-481481

3)
Medspeech

Omfattning:
Underhåll på databasserver

Påverkan:
Kort avbrott som innebär att Medspeech kommer att behöva startas om, ett felmeddelande kommer att visas. Har diktat spelats in under avbrottet finns följande guide för hur det hanteras: https://zero.comaround.com/link/f16cbade8a4a4145b5fe08d784f5d7be/

Starttid:
2021-12-15 kl. 22:30

Sluttid:
2021-12-15 kl. 23:00

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295

4)
AmbulansEKG

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av Corpuls – Ambulans EKG.

Påverkan:
Kommer inte gå att skicka in EKG från ambulanserna till Tracemaster under denna period.

Starttid:
2021-12-15 kl. 20:00

Sluttid:
2021-12-15 kl. 21:00

Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727

5)
Tracemaster, EKG granskning/lagring

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av Tracemaster.

Påverkan:
Tracemaster kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.
Kommer ej gå att granska EKG i Tracemaster.

Starttid:
2021-12-15 kl. 20:00

Sluttid:
2021-12-15 kl. 21:00

Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727

6)
Syngo Dynamics

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden. Detta är system som i huvudsak används dagtid.

Starttid:
2021-12-15 kl. 19:00

Sluttid:
2021-12-15 kl. 21:00

Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727

7)
WORKLIST på EKG-apparater och Ultraljudsapparater

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.

Starttid:
2021-12-15 kl. 19:00

Sluttid:
2021-12-15 kl. 21:00

Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727

8)
Miljö för Bentäthetsmätning

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.

Starttid:
2021-12-15 kl. 19:00

Sluttid:
2021-12-15 kl. 21:00

Kontaktperson:
Kristofer Markham, MTH, 0340-481727

9)
Beslutstödssystem

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, inläsning, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Systemen kommer vara otillgängliga under delar av servicefönstret

Beslutsstödsystem (ltdwutv3 och ltdw3)

Starttid:
2021-12-15 kl. 19:00

Sluttid:
2021-12-15 kl. 23:00

Kontaktperson:
Thomas Persson, IT-Service, 035-136532

10)
Hallandskatalogen

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, inläsning, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Kortare driftavbrott på omnämnda system, 5-10 minuter under tiden för servicefönstret.

Hallandskatalogen

Starttid:
2021-12-15 kl. 19:00

Sluttid:
2021-12-15 kl. 24:00

Kontaktperson:
Oskar Berg, IT-Service, 0766-973205

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Tele - TeleQ - Driftavbrott 2021-12-15 22:00 till 2021-12-16 02:00

Område

IT/Telefoni

Start

2021-12-15 22:00

Beräknat avslut

2021-12-16 02:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Driftavbrott : TeleQ

Omfattning:TeleQ kommer ej att vara tillgängligt under uppgraderingstiden. Ingen visuell förändring sker i samband med uppgraderingen.

Påverkan:Samtliga verksamheter som har TeleQ påverkas

Starttid:2021-12-15 kl.22:00
Sluttid:2021-12-16 kl.02:00

Kontaktperson:

Ellenor Svensson 010-4761900

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Avbrott för aviseringar i Master Befolkning under jul- och nyår

Område

IT/Telefoni

Start

2021-12-25 00:00

Beräknat avslut

2022-01-03 23:59

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Inga aviseringar kommer att skickas från Navet (Skatteverket) till Master Befolkning vissa dagar under jul- och nyårshelgerna.

Påverkan:
Detta betyder att Master inte kommer att få nya och uppdaterade personuppgifter dessa datum:

2021:
Lördag 25 december
Söndag 26 december
Måndag 27 december

2022:
Lördag 1 januari
Söndag 2 januari
Måndag 3 januari

Övriga dagar ska aviseringar komma som vanligt, det vill säga tisdag till lördag (ärenden som registreras under lördag och söndag aviseras på tisdag tillsammans med de ärenden som registreras på måndag).

Starttid:
2021-12-25 kl. 00:00

Sluttid:
2022-01-03 kl. 23:59

Kontaktperson:
Karoline Koinberg, Verksamhetsstöd och applikationer, (010-47) 619 09

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

4 driftstörningar - sida 1 av 1

<< < 1 > >>